Cum te taxează operatorii telecom fără să ştii

Orange, Vodafone şi Telekom, cei mai importanţi operatori de telefonie mobilă de la noi, îi taxează corespunzător pe utilizatorii recalcitranţi care folosesc abuziv serviciul Relaţii cu Clienţii.

Numărul de telefon pentru a apela relaţii cu clienţii  la Telekom Romania este 1234, apel gratuit din rețeaua Telekom Romania și Telekom Romania Mobile şi 021.404.1234 sau 0766.12.1234 – tarif normal pentru apelurile din reţelele naţionale.

“Pentru a putea oferi clienţilor săi asistenţă promptă, eficientă şi de calitate la Serviciul de Vânzări și Relaţii cu Clienţii, Telekom Romania Mobile și Telekom Romania îşi rezervă dreptul de a limita accesul gratuit la acest serviciu pentru clienţii care îl folosesc în mod abuziv. Prin apel abuziv se înţelege un apel prin care nu sunt solicitate informaţii ori nu sunt formulate reclamații cu privire la produsele şi serviciile Telekom Romania Mobile sau Telekom Romania. Este abuziv şi apelul care conţine injurii, are caracter denigrator sau obscen.Astfel, clienții care în interval de 30 de zile au efectuat trei apeluri abuzive către Serviciul de Vânzări și Relaţii cu Clienţii, nu vor mai avea acces gratuit la acest serviciu pentru o perioadă de 30 de zile. În acest interval, clienții pot apela numărul Premium Suport 0903904903, tarifat cu 2 euro/apel TVA inclus”, se arată pe site-ul companiei.

La Orange, atât abonaţi, cât şi utilizatorii de cartele pot suna la 411, respectiv 444, gratuit, însă dacă sună pentru a treia oară în interval de 30 de zile, chiar dacă sună în legătură cu o problemă  reală, atunci transferul către un consultant este taxat cu 0,6545 euro/apel (TVA inclus). “În cazul în care solicitările tale nu sunt pe deplin rezolvate, ne poţi contacta în scris la adresa: Serviciul Clienţi, bd. Dimitrie Pompei, nr. 9-9A, sector 1, Bucureşti” se arată pe site-ul orange.ro. “Orice utilizare a Serviciului Clienţi ce urmăreşte agasarea altor clienţi sau a angajaţilor Orange România, poate fi considerată abuzivă şi poate conduce la decizia Orange România de a înceta relaţia contractuală cu respectivul client”.

Între orele 8:00-21:00, accesul la Serviciul Clienţi este gratuit. Transferul către un consultant este taxat cu 0,55 euro credit / apel doar de la al treilea apel efectuat în interval de 30 de zile.  Între orele 21:00-8:00, accesul la acest serviciu este gratuit, iar transferul cǎtre un operator este tarifat cu 0,55 euro credit / apel.

Clienţii Vodafone România pot apela gratuit la *222 departamentul de relaţii clienţi, însă plătesc 0,68 euro/apel, indiferent de durată, dacă solicită transfer direct la operator apelând numărul *555 disponibil non-stop, arată datele companiei.