Modul în care consumatorii utilizează serviciile TV se schimbă rapid: oamenii petrec până la 35% din timpul lor liber urmărind programe TV şi conţinut video, iar peste 70% dintre utilizatori urmăresc sau descarcă săptămânal conţinut de pe Internet, conform unui studiu Ericsson. Ericsson ConsumerLab a anunţat rezultatele unui studiu realizat în 2010, dedicat definirii comportamentului de consum media pe diferite dispozitive. Datele au fost colectate din ţări precum China,
Modul în care consumatorii utilizează serviciile TV se schimbă rapid: oamenii petrec până la 35% din timpul lor liber urmărind programe TV şi conţinut video, iar peste 70% dintre utilizatori urmăresc sau descarcă săptămânal conţinut de pe Internet, conform unui studiu Ericsson.
Ericsson ConsumerLab a anunţat rezultatele unui studiu realizat în 2010, dedicat definirii comportamentului de consum media pe diferite dispozitive. Datele au fost colectate din ţări precum China, Germania, Spania, Suedia, Taiwan, Marea Britanie şi Statele Unite ale Americii, utilizând un eşantion reprezentativ pentru peste 300 de milioane de utilizatori.
Studiul arată că oamenii petrec până la 35% din timpul lor liber vizionând programe TV şi conţinut video şi sunt din ce în ce mai conştienţi de existenţa unei multitudini de noi tehnologii, fenomen care duce la crearea unor noi modele de consum media.
93% dintre respondenţi au declarat că urmăresc în continuare programele la televizor, dar rolul televiziunii difuzate în mod tradiţional se schimbă ca urmare a apariţiei unor noi canale de distribuţie. Peste 70% dintre utilizatorii care au participat la studiu urmăresc săptămânal conţinut pe Internet, descarcă conţinut de pe Internet sau urmăresc emisiuni de televiziune înregistrate, iar 50% dintre ei folosesc în fiecare săptămână servicii TV/video on-demand pe Internet.
Tablet PC-uri pe post de telecomandă
Conţinutul transmis live este în continuare foarte important pentru consumatori, dar abilitatea de a decide când şi cum este urmărit va afecta rolul conţinutului difuzat în mod tradiţional.
Consumatorii văd televiziunea viitorului ca pe un serviciu personalizat, de calitate, uşor de utilizat şi disponibil la cerere fără întreruperi publicitare.
Utilizatorul obişnuit cheltuie în medie 38 euro pe lună pentru conţinutul TV vizionat, iar aproape 60% din această sumă se duce către canale tradiţionale de televiziune.
Studiul a cercetat şi atitudinea consumatorilor faţă de Tablet PC-uri cu ecran tactil şi rolul lor în comportamentul lor de consum, relevând faptul că 37% dintre respondenţi ar fi interesaţi să folosească un astfel de dispozitiv pe post de telecomandă.
Studiile Ericsson ConsumerLab investighează comportamentul consumatorilor şi părerea lor cu privire la produsele şi serviciile telecom şi TV disponibile, ajutând operatorii să îşi înţeleagă mai bine consumatorii şi astfel să dezvolte strategii care să genereze venituri.
SURSA: Ericsson