Decretul pentru prelungirea cu 30 de zile a stării de urgenţă pe teritoriul României stipulează că se suspendă toate activităţile didactice ce impun prezenţa fizică a ante-preşcolarilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ. Totuși, MEC va stabili care vor fi metodele didactice alternative.
Derularea activităţilor didactice online şi modul de recuperare a materiei în învăţământul preuniversitar vor fi stabilite în perioada stării de urgenţă de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC), potrivit decretului pentru prelungirea stării de urgenţă pe teritoriul României cu 30 de zile, emis de Președintele Klaus Iohannis.
„Pe durata stării de urgenţă, se suspendă toate activităţile didactice ce impun prezenţa fizică a ante-preşcolarilor, preşcolarilor, elevilor şi studenţilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ.
”Metode didactice alternative”
Pe durata stării de urgenţă, unităţile de învăţământ preuniversitar organizează, în măsura posibilităţilor, desfăşurarea de activităţi din planurile de învăţământ în format online.
Derularea acestor activităţi, precum şi modul de recuperare a elementelor care nu pot fi parcurse în această perioadă se stabilesc de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării”, prevede decretul semnat, marţi, de preşedintele Klaus Iohannis.
În decret se prevede că pe durata stării de urgenţă instituţiile de învăţământ superior din sistemul naţional, în baza autonomiei universitare, cu respectarea calităţii actului didactic şi cu asumarea răspunderii publice, vor utiliza metode didactice alternative de predare-învăţare-evaluare, în format online.
Activități în baza autonomiei universitare
„Activităţile didactice şi/sau de cercetare din planurile de învăţământ, nerealizate pe durata stării de urgenţă, se organizează şi se desfăşoară de către fiecare instituţie de învăţământ superior, în baza autonomiei universitare.
Activităţile didactice de tipul laboratoare, proiecte, activităţi de cercetare, care impun interacţiunea nemijlocită, în spaţiul universitar, a studenţilor cu cadrele didactice şi de cercetare vor fi recuperate după încetarea stării de urgenţă”, stipulează decretul.
De asemenea, pentru finanţarea din fonduri publice a proiectelor de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi inovare cu impact asupra limitării efectelor pandemiei COVID-19, competiţiile de propuneri de proiecte demarate în perioada stării de urgenţă se vor desfăşura în procedura accelerată şi simplificată, stabilită de Guvern.