Cum va schimba IA generativă locurile de muncă ale jurnaliștilor. Având în vedere că produsele de IA, precum ChatGPT, își propun să devină parte a vieții de zi cu zi și observăm cât de puternice pot fi, în mintea tuturor apare întrebarea: Cum va putea IA să afecteze locurile de muncă?
Și, așa cum stau lucrurile acum, se poate spune că jurnaliştii, ca şi alţii care trăiesc din scris, s-ar putea număra printre cei mai expuşi pericolului de a fi „disponibilizați” de IA generativă, scrie Forbes.
Și asta pentru că instrumentele disponibile astăzi, fără costuri, sunt capabile să producă mii de articole pe minut.
IA generativă. Aproape trei sferturi din oameni preferă să citească conținutul știrilor scris de un OM
IA generativă. Cu toate acestea, studii recente sugerează că aproape trei sferturi dintre oameni preferă să citească conținutul știrilor scris de un OM.
Dacă organizațiile de presă nu sunt, încă, pregătite să facă concedieri, iar bloggerii și scriitorii independenți au un public foarte fidel, se poate spune că IA generativă nu este importantă pentru ei?
Din contră. Există multe alte moduri în care pot folosi această tehnologie care schimbă lumea pentru a deveni mai productivi, mai eficienți în răspândirea informațiilor.
Iată o listă cu cele mai realiste schimbări pe care le pot experimenta jurnaliștii.
Scris
Scrierea este locul în care ChatGPT se descurcă cel mai bine și există multe alte platforme AI, cum ar fi Writesonic și Jasper, create special pentru a crea text scris.
Scriitorii, jurnaliştii şi bloggerii cred în ei înșiși, în talentul lor, pentru că, spun ei, oamenilor le place ceea ce spun şi felul în care spun, nu ceea ce IA poate scrie pentru ei.
Cu toate acestea, există diferite moduri prin care jurnaliştii pot folosi IA generativă pentru a-şi face treaba mai bine.
Poate ajuta la structurarea poveștilor, sugerând cea mai bună modalitate de a prezenta informații. Poate genera o listă de întrebări la care oamenii care le citesc articolele ar putea să găsească răspunsuri. De asemenea, poate reduce timpul necesar pentru a scrie rezumate, schițe și alte articole.
Este posibil ca inteligența artificială generativă să aibă un impact mare asupra profesiei jurnaliștilor.
Dar, cu siguranță, jurnaliştii foarte buni, cei care și-au câștigat un renume, nu trebuie să-şi facă griji că vor fi înlocuiţi prea curând de IA.
Diagrame și grafice
Jurnaliştii îşi susţin adesea meseria cu date sub formă de diagrame, infografice sau alte reprezentări vizuale. În mod tradițional, acest lucru ar necesita abilități și o înțelegere aprofundată a comunicării grafice.
Datorită IA generative, jurnaliștii vor descrie pur și simplu vizualizările de care au nevoie și vor lăsa inteliegența artificială să genereze grafice convingătoare.
IA va identifica tendințele și va sugera cele mai bune modalități de prezentare a informațiilor.
În cele din urmă, acest lucru va face povestirea bazată pe date mai accesibilă.
Editarea articolelor
După ce un ziarist a terminat un articol, acesta trece adesea prin mâinile a numeroși editori și subeditori, înainte de a ajunge la publicul vizat.
IA generativă va juca un rol din ce în ce mai important aici, deoarece devine o rutină folosirea acesteia pentru a evalua în mod critic producția umană și a sugera îmbunătățiri.
Poate sugera linii alternative de cercetare, pe care un articol le-ar putea urmări, sau poate aduce considerații importante pe care autorul le-ar fi putut trece cu vederea.
Raportare personalizată
Chiar dacă cititorii preferă să citească conținut creat de oameni, inteligența artificială generativă ar putea fi utilă atunci când vine vorba de personalizarea poveștilor, pentru a se potrivi unui anumit public.
De exemplu, un scriitor ar putea scrie un articol care să ofere o privire de ansamblu asupra unui subiect pentru un public non-tehnic, apoi să folosească inteligența artificială pentru a-l personaliza în funcție de cine îl citește, adăugând mai multe detalii tehnice pentru experți. Sau poate simplifica limbajul pentru a face o versiune care poate fi mai bine înțeleasă de copii.
Raportare automată
Multe instituții media experimentau deja știri automate înainte ca inteligența artificială generativă să explodeze. Asta a implicat utilizarea inteligenței artificiale pentru a completa știri tip șablon, adăugând fapte și cifre din fluxurile de date primite. De exemplu, știri sportive sau economice au fost create pur și simplu folosind IA pentru a adăuga numele echipelor câștigătoare sau ale activității bursiere.