Printre zecile de premiere mondiale ale vehiculelor de serie prezente la standurile producătorilor auto s-au strecurat și câteva concepte și studii de design cât se poate de interesante sau, în unele cazuri, ciudate.
La fiecare expoziție auto importantă, luminile reflectoarelor scot la iveală, pe lângă mașinile prezentului, și câteva vehicule care au rolul de a arăta vizitatorilor direcția în care presupun constructorii că se va îndrepta automobilul în viitorul mai mult sau mai puțin îndepărtat. La ediția din acest an a Geneva Motor Show, atenția a fost atrasă de concepte cu nume ciudate, precum Bertone Nuccio, Mazda Takeri, Toyota NS4, Suzuki Regina, BMW i, Infiniti emerg-e sau IED Cisitalia 202 E.
Interesant este că multe dintre acestea, deși au sarcina de a prezenta imagini ale viitorului, sunt inspirate din vehicule ale trecutului, care au lăsat o impresie puternică în mintea designerilor actuali. Printre acestea se numără Bertone Nuccio, care are la bază vestitul Lancia Stratos Zero, IED Cisitalia 202E, o nouă interpretare a modelului imaginat inițial de vestitul Pinin Farina în anii ’40, sau Superleggera Disco Volante.
IED Cisitalia, concept pus în scenă de 11 studenți conduși de Luca Borgogno, designer la Pininfarina, și de Luigi Giampaolo, de la Maserati, este o idee despre cum ar putea sau ar trebui să arate un coupé cu două locuri inspirat de vehiculul considerat de Henry FordII „cea mai frumoasă mașină văzută vreodată“. Conceptul are sub capotă un propulsor V8, care dezvoltă 420 CP. Conceptul Nuccio, prezentat de Bertone cu scopul de a celebra 100 de ani de existență, poartă chiar numele fondatorului și este o interpretare originală a unei mașini sport cu motor amplasat central. Multe dintre ideile de design existente încă de la prezentarea vestitului model Lancia Startos Zero sunt sesizabile în noua viziune a celor de la Bertone.
Mai aproape de realitate
În afara acestor idei futuriste și greu de pus în practică, la Geneva au putut fi văzute și concepte mult mai apropiate de zilele noastre sau, mai exact, mult mai apropiate de intrarea în producție. Printre acestea se numără deja cunoscutele „i“-uri de la BMW, ajunse într-o nouă fază de dezvoltare. Dacă i3 va fi produs la uzina BMW din Leipzig nu mai târziu de 2013, urmând a fi primul automobil premium din lume care va avea propulsie electrică, i8 va intra în producție la foarte scurt timp după aceea. Nu trebuie trecut cu vederea nici conceptul Takeri al celor de la Mazda, care nu este altceva decât premergătorul viitorului model de serie Mazda6. În afara acestora au stârnit vâlvă și Toyota NS4, Suzuki Regina sau Infiniti emerg-e.