Digitalizarea serviciilor de Stare Civilă: România îmbrățișează viitorul

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a făcut un pas uriaș în direcția modernizării serviciilor publice prin extinderea Sistemului Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) la 25 de noi localități. Această inițiativă transformă modul în care cetățenii români interacționează cu serviciile de stare civilă, oferind o abordare digitală pentru înregistrarea nașterilor și deceselor.

Această reușită vine în urma eforturilor continue depuse de MAI pentru îmbunătățirea și accesibilitatea serviciilor oferite cetățenilor.

Reamintim că, începând cu data 8 mai 2024, a fost demarată o primă etapă de extindere a SIIEASC, cetățenii din municipiile Cluj-Napoca, Constanța, Slobozia, Iași, Deva, Sibiu, Timișoara și județul Ilfov putând obține în format digital, dar și fizic, la cerere, certificate de naștere și deces.

Punerea în funcțiune, la nivel național, a Sistemului Informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024.

Localitățile Beneficiare ale Extinderii

  • Județul Cluj: Turda, Câmpia Turzii
  • Județul Iași: Pașcani, Târgu Frumos, Hârlău, Butea
  • Județul Hunedoara: Hațeg, Brad, Simeria, Peștisu Mic, Băcia, Băița, Certeju de Sus, Șoimuș, Hărău
  • Județul Ialomița: Fierbinți-Târg, Căzănești, Sfântu-Gheorghe, Balaciu, Sinești, Dridu, Perieți, Jilavele, Coșereni, Movilița

Detalii despre Proiect

Proiectul SIIEASC, cod SMIS 2014+ 120025, este un exemplu de utilizare eficientă a fondurilor europene, având o valoare totală de 184.920.864,06 lei. Acesta este cofinanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională și Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, cu o contribuție nerambursabilă de 155.964.263,64 lei din partea UE.

Principalul obiectiv al SIIEASC este de a facilita digitalizarea la nivelul administrației publice, permițând cetățenilor să depună cereri online pentru documente de stare civilă. Sistemul contribuie la dezvoltarea serviciilor electronice și la îmbunătățirea accesului la informații de stare civilă pentru evenimentele primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.

SIIEASC cuprinde cinci platforme interoperabile, inclusiv o platformă pentru ofițerii de stare civilă, una pentru cetățeni, una pentru instituțiile publice partenere și o arhivă electronică vastă. Arhiva conține peste 68,5 milioane de acte de stare civilă digitizate, acoperind informații din ultimii 100 de ani.

Extinderea SIIEASC este un indicator clar al angajamentului României față de digitalizare și inovație. Cu termenul de finalizare stabilit pentru 24 septembrie 2024, proiectul promite să aducă o schimbare pozitivă în viața cetățenilor, simplificând procesele administrative și promovând o guvernare transparentă și responsabilă. Acesta este un pas înainte spre o Românie mai conectată și mai eficientă în era digitală.