"Oferirea de produse non-alimentare de către distribuitorii de alimente reprezintă o măsură necesară pentru supravieţuirea lor. Marjele de profit în distribuţia de alimente sunt mici, iar în cazul distribuţiei online de produse alimentare marjele sunt practic inexistente, astfel că produsele non-alimentare constituie o modalitate de a dobândi o parte dintr-o piaţă mai viabilă", a declarat Sophie Albizua, de la firma de consultanţă eNova Partnership. 

Dacă vor să aibă o şansă să facă profit din comerţul cu produse alimentare, retailerii pot să-şi recupereze costurile de livrare dacă îi pot determina pe consumatori să adauge şi produse non-alimentare la fructele şi legumele pe care le cumpără, sau, şi mai bine, ar prefera ca ei să-şi preia singuri de la magazin produsele comandate. 

Pe măsură ce vânzările în cadrul magazinelor scad, mulţi retaileri sunt interesaţi să-şi reducă portofoliile de spaţii comerciale costisitoare. Cu toate acestea, magazinele pot fi un atu în lupta împotriva Amazon dacă sunt utilizate şi sub formă de centre de distribuţie pentru bunuri comandate online. 'Dintr-o perspectivă imobiliară, supermarketurile sunt într-o poziţie foarte bună având în vedere proximitatea lor faţă de consumatori', a declarat Carl Hartman, directorul companiei de logistică tehnologică Temando, care se aşteaptă ca şi clienţii să ceară o livrare mai rapidă şi mai flexibilă. 

Între timp, Amazon intră pe piaţa produselor alimentare şi îi încurajează pe clienţi să cumpere mai frecvent. Grupul american şi-a extins oferta "Pantry", privind livrarea de produse alimentare preambalate pentru utilizatorii săi de tip Prime, şi se aşteaptă să extindă şi în Europa serviciu Fresh, pe care îl oferă deocamdată în SUA, şi permite livrarea a aproximativ 20.000 de produse refrigerate şi perisabile. 

Următoarea frontieră în cursa pentru a oferi cea mai convenabilă experienţă de cumpărături ar putea fi integrarea lanţurilor de aprovizionare cu produse alimentare cu cele non-alimentare precum şi a opţiunilor de livrare. Camioanele Fresh ale Amazon livrează deja produse alimentare şi colete obişnuite în unele oraşe americane, iar compania a început să construiască depozite frigorifice pentru stocarea de alimente în apropiere de depozitele de produse non-alimentare. 

Analistul Bernstein, Bruno Monteyne, crede că va dura mai mult timp până când Amazon se va bucura în rândul consumatorilor de încrederea de care se bucură supermarketurile în domeniul produselor alimentare. Cu toate acestea, analistul i-a avertizat pe distribuitori să nu concureze cu Amazon pe prea multe fronturi pentru că nu vor avea câştig de cauză.

AGERPRES