Altădată extrem de activă pe RCA, Astra Asigurări şi-a schimbat strategia şi îşi selectează atent clienţii pe această zonă. Societatea de asigurări, cea mai mare de pe piaţa locală, încearcă să identifice soluţii alternative pentru depăşirea crizei şi a oferit deja clienţilor peste 750.000 de carduri de reduceri
“Noi nu ne mai propunem să creştem pe RCA. De fapt am rămas la acelaşi nivel de prime dar avem o reducere cu 10% a numărului de clienţi datorită segmentării şi datorită creşterii de preţuri”, spune, pentru Capital, Iulius Alin Bucşa(foto), preşedintele Astra Asigurări. Aceste vorbe ar fi sunat ca o glumă în urmă cu un an însă escaladarea sumelor plătite pentru daune morale ca şi creşterea substanţială a despăgubirilor achitate pentru accidentele provocate de românii din Italia au convins cel mai mare asigurător local să îşi schimbe radical strategia. “Avem o segmentare foarte detaliată, ne calculăm riscurile şi stabilim bonusuri şi malusuri foarte atent”, explică Bucşa. De altfel, schimbarea se vede din preţuri. Pe zona clienţilor sub 30 de ani, de exemplu, mai ales a celor cu istoric prost al daunelor, Astra cotează foarte sus.
Premieră în asigurări
Pentru a compensa scăderea numărului de clienţi, societatea de asigurări încearcă să devină atrăgătoare în alte moduri. Au lansat un card de reduceri care, după cum afirmă şeful societăţii de asigurare, este deja folosit de 750.000 de oameni. Majoritatea clienţilor care deţin acest produs l-au dobândit cumpărând o asigurare RCA. “Este un produs unic pe care l-am inventat tocmai pentru a combate efectele acestei perioade dificile şi am considerat că trebuie să venim cu o noutate absolută. Am gândit cardul pentru a avea câţiva parteneri importanţi în zona de food ,unde avem partener un retailer major, dar şi pe zona de benzină. Am dezvoltat parteneriate la nivel naţional cu firme din domeniul îmbrăcămintei, cosmetice, farmacie. Reducerile merg de la 2% pe food până la 40% la haine.”, spune Bucşa. Societatea îşi propune să vândă , pe termen scurt, în jur de 1,5 milioane de astfel de carduri care au ataşate şi o asigurare de accident. “În afară de partenerii naţionali am dezvoltat relaţii cu parteneri locali. Sunt parteneri mai micuţi dar le oferă confort clienţilor din teritoriu. Mă refer la micul magazin alimentar, la o frizerie, la un coafor, la policlinică.”, a explicat şeful Astra.