Cum vrea un retailer să readucă în magazine gustul roșiilor de odinioară

Tot mai multe produse românești în supermarketuri. Aceasta pare să fie deviza tuturor retailerilor, fie că vorbim de Carrefour, Mega Image, Auchan sau Lidl. De exemplu, acesta din urmă a pus la punct un proiect dedicat dezvoltării sustenabile a producătorilor locali și creșterii calității produselor autohtone.

Potrivit datelor companiei, „Cultivat în România, specific românesc” este un astfel de proiect care a reprezentat baza pentru  „Ziua Cultivatorului de Roșii”, o întâlnire pe această temă organziată de Lidl împreună cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB) și Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume (SCDL) Buzău.

Ținta este ”resuscitarea” celor mai cunoscute soiuri românești de tomate, ce reprezintă un model de gust pentru consumatorul român. În cadrul întâlnirii, au fost abordate subiecte de interes despre modurile de cultivare a tomatelor în spații protejate și câmp deschis, alături de variantele tehnologice optime pentru culturile de roșii.

Discuțiile au fost susținute de specialiști în horticultură-legumicultură ai USAMVB, de cercetători de la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare Legume Buzău, dar și de specialiști de la Lidl România. De asemenea, producătorii locali au avut posibilitatea de a beneficia de consultanță în diferite probleme tehnice și procedurale cu care se pot confrunta pe întregul parcurs al sezonului.

De asemenea, producătorii au avut și oportunitatea de a face o vizită practică la serele de roșii ale Stațiunii de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Buzău, unde au putut vedea tehnologiile aplicate și rezultatele deosebite obținute. Totodată, aceștia au putut vedea și stadiul răsadurilor de Roșii de Buzău 1600, primul soi românesc de legume resuscitat în cadrul proiectului „Cultivat în România, specific românesc”.