Cinci specialisti in comunicare si branding pun in discutie designul bacnotelor romanesti si propun doua noi modele. “Banii nostri ar trebui să exprime în mod constient si programat aspiratii, puncte tari si nevoi, care în cele din urmă sunt parte integrantă din spiritul national”, spun initiatorii proiectului. Sorin Axinte, Daniel Gavrilă, Ramona Sima, Sorin Trâncă si Bojan Spasic, membri ai companie de strategie de brand Patres, lanseaza in discutie publica Valorile neobs
Cinci specialisti in comunicare si branding pun in discutie designul bacnotelor romanesti si propun doua noi modele.
“Banii nostri ar trebui să exprime în mod constient si programat aspiratii, puncte tari si nevoi, care în cele din urmă sunt parte integrantă din spiritul national”, spun initiatorii proiectului.
Sorin Axinte, Daniel Gavrilă, Ramona Sima, Sorin Trâncă si Bojan Spasic, membri ai companie de strategie de brand Patres, lanseaza in discutie publica Valorile neobservate din mâinile noastre, un proiect ce redeseneaza bancnotele astfel încât ele să reflecte aspiratii nationale.
Ideea a pornit de la constatarea ca folosim banii fara sa ne gandim cum arata si ce spun ei despre noi. Totusi ei sunt unul dintre primele lucruri care comunica despre natiunea ce ii foloseste: din momentul in care ajunge in Romania, un strain intra in contact la o casa de schimb cu bacnotele locale si cu designul lor, mostenit de la un an la altul.
„Este o idee care a aparut in urma intrebarilor pe care ni le punem, este o solutie realista si fezabila cu scopul de a transforma si îmbunatati lumea in care traim”, explica Daniel Gavrila, unul dintre initiatori. „Suntem gata sa punem la bataie competente strategice si creative pentru realizarea unor astfel de proiecte, daca cei responsabili se arata interesati. Dar obiectivul nostru este in primul rand de a deschide discutia despre acele lucruri care pot primi o noua valoare pentru societate prin branding sau rebranding”, mai spune Gavrila.
Primul model propus se numeste Romania in avangarda. Ilustrat cu o serie de personalitati, conceptul exemplifica ideea de avangarda printr-o serie de patru personalitati (Constantin Brancusi, Mircea Eliade, George Enescu si Traian Vuia) a caror opere au avut impact dincolo de granitele tarii. La baza alegerii lor sta faptul ca prin realizarile din arta sau tehnica ei au plasat Romania inaintea timpului lor. Sloganul acestui concept este “lumea e idei”.
Al doilea model propus se numeste Ieri si Azi, pentru Maine. Linia creativa se inspira din basmele romanesti si din arhitectura urbana contemporana si propune opozitiile trecut – prezent, realitate – imaginatie, concret – aspirational.
Primul termen a fost ilustrat de cate un oras (Bucuresti, Timisoara, Cluj si Iasi), iar cel de-al doilea de cate un personaj: Fat-Frumos, Pasari-Lati-Lungila, Zana Zorilor, Sfarmă-Piatra.
Sloganul acestui concept este “imaginatia e singura noastra limita”.
Designul bancnotelor are elementele de siguranta, tehnice si simbolice accesibile publicului, dar nu incorporează elementele de siguranta cunoscute exclusiv de banci si de autoritatea emitenta.
Proiectul este in dezbatere online pe site-ul www.transforma.info.ro