Cumpărătorul CFR Marfă ar putea achiziționa și compania croată HZ Cargo

Propunerea de vânzare a operatorului de transport de marfă pe calea ferată din Croaţia, HZ Cargo, către Grup Feroviar Român (GFR), membru al Grampet Group, va fi discutată la reuniunea Guvernului de la Zagreb de săptămâna aceasta, iar ministrul Transporturilor, Sinisa Hajdas, crede că tranzacţia ar putea fi finalizată în termen de o lună, transmite agenţia croată Hina.

Privatizarea HZ Cargo a fost analizată luni de un grup operativ specializat pe sectorul feroviar şi condus de premierul croat Zoran Milanovic. Oferta investitorului din România a fost transmisă la Zagreb după ce Guvernul croat a anunţat licitaţia pentru privatizarea HZ Cargo, iar Guvernul croat pare să fie în favoarea acceptării ofertei Grup Feroviar Român.
Întrebat de jurnalişti dacă banii obţinuţi din vânzarea operatorului de transport de marfă pe calea ferată din Croaţia ar putea fi direcţionaţi către alte companii feroviare, ministrul Hajdas Doncic a afirmat că nu se va întâmpla aşa ceva deoarece nu mai există Căile Ferate Croate ci trei companii care provin din acest grup.
Noul proprietar al HZ Cargo va prelua toate datoriilor companiilor, inclusiv garanţiile, care se ridică la 800 milioane de kuna, va prelua şi garanţiile acordate până acum de Guvern şi ar urma să investească imediat 30 milioane de euro pentru revitalizarea grupului.
Hajdas Doncic speră că toate aceste cerinţe vor fi îndeplinite.
Grampet Group este cel mai mare jucător privat în sectorul transportului feroviar de marfă din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Prin preluarea operatorilor de stat din ţările vecine, Grampet Group şi Grup Feroviar Român îşi va consolida poziţia de jucător strategic regional şi european în transportul feroviar, devenind al patrulea cel mai mare deţinător de vagoane din Europa.
În România, Grup Feroviar Român a fost declarată pe 20 iunie câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă.
Preţul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro şi ar urma să fie achitat integral. Pe de altă parte, GFR şi-a asumat investiţii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfă.
Sursa: Agerpres