De multe ori realizam ca nu avem suficient timp sa facem tot ce ne-am dori. Serviciul ne ocupa tuturor o buna parte a zilei. Ce ramine trebuie impartit itre familie, cumparaturi si tot felul de alte lucruri. Putem sa mergem o data pe saptamina la un supermarket, sa luam tot ce avem nevoie si sa ne itoarcem acasa cu bratele pline de sacose. Sau putem apela la serviciile unei case de comenzi.
Intens solicitate pina la iceputul anilor ‘90, casele de comenzi au devenit astazi raritati, astfel ca abia se stie ca mai exista. Cei care au avut isa ocazia sa viziteze alte tari, i special din Occident, au putut sa mai itilneasca asa ceva. Casele de comenzi se ocupa de cumparaturile dumneavoastra, pe care vi le livreaza apoi la domiciliu. in general, la costul acestora se adauga un comision pentru transport. Exista isa si case de comenzi organizate pe linga un supermarket. Prin intermediul acestora puteti comanda orice produs se gaseste i magazinul propriu-zis, primindu-l acasa, i termen de 24 de ore, fara a mai plati comision.
in ceea ce priveste clientela, exista isa o diferenta itre tara noastra si Occident. Domnul Mihai serban, patronul casei de comenzi Gemini si al supermarketului cu acelasi nume, afirma ca „aproximativ 90% din clienti sunt firme; persoanele fizice recurg mai putin la serviciile noastre”. De ce se itimpla acest lucru? in tarile occidentale persoanele fizice sunt principalii beneficiari ai acestui gen de servicii, isa i Rominia s-a instalat un sentiment de nesiguranta si neicredere, fiecare prefera sa stie exact pe ce da banii, sa vada obiectul iainte de a-l cumpara.
in general, i Rominia clientul nu ramine fidel unui anume produs care l-a multumit cind l-a folosit, ci cauta mereu ceva mai bun si mai ieftin. Nu este isa mai usor sa stai acasa sau la birou si sa comanzi prin telefon sau fax tot ce ai nevoie? Bineiteles ca este, isa cu o conditie: trebuie sa stii exact ce cauti, ce marca de sapun sau detergent, ce tip de iaurt sau ce fel de lapte. in Vest au iceput sa apara si case de comenzi care lucreaza prin intermediul Internetului, clientii putind sa acceseze site-ul firmei, sa transmita comanda, urmind sa primeasca produsele dorite acasa i cel mai scurt timp.
O noua casa de comenzi i Capitala
Cele mai cerute produse prin intermediul caselor de comenzi sunt asa-numitele produse de protocol, cum le spun cei ce lucreaza i domeniu. Adica sucuri, gustari si tot felul de produse alimentare preambalate. O alta gama foarte cautata este cea a produselor igienice, de la detergenti, pina la sapun si sampon. Problema cea mare este isa ca o casa de comenzi trebuie sa aiba i stoc o foarte larga gama din fiecare tip de produs, pentru a multumi orice client. Nu este usor si, cu siguranta, nu aduce nici profituri prea mari.
in Rominia, lipsa timpului liber pare a nu fi problema majora pentru majoritatea oamenilor. insa ce pot face cei care sunt cu adevarat ocupati? La sfirsit de saptamina supermarketurile sunt, i general, extrem de aglomerate, asa ca de ce sa nu stea mai bine acasa si, i schimbul unui mic comision, sa comande prin telefon tot ce le trebuie, de la mincare preambalata, pina la o mocheta care s-o ilocuiasca pe cea veche? Este mai simplu si mai usor.
Pentru marile firme, precum si pentru cei care au nevoie de cantitati mari de produse, care nu pot face nesfirsite curse itre sediu si supermarket, serviciile unei case de comenzi pot isemna o economie de timp si de energie. in general, angajatii acestui gen de firma se pricep bine la ceea ce fac: au un specialist i vinuri, altul i alimente, altul i produse de curatenie etc. Acestia cunosc foarte bine proprietatile oricarui produs si pot da sfaturi utile celui care comanda.
in cataloagele firmelor este mentionata, i prezent, o singura casa de comenzi – Gemini Bucuresti – o a doua – Herodot – fiind proiectata sa se deschida i luna decembrie a acestui an, tot i Capitala. in restul tarii acest gen de servicii nu este accesibil publicului, deocamdata; firma Gemini intentioneaza sa se extinda prin deschiderea de filiale i marile orase, cum ar fi Brasovul sau Clujul.