După cum a explicat Andrei Șercanean, VP ecommerce services eMAG România, Ungaria și Bulgaria, într-un interviu pentru infofinanciar.ro, prin lansarea acestui serviciu clienții beneficiază de condiții cât mai bune de livrare și retur: „livrare gratuită, livrări a doua zi și pentru comenzile plasate până seara târziu, inclusiv în zilele de weekend, și retur extins la 60 de zile”, a declarat acesta. Serviciul a devenit disponibil într-un moment în care echipa a fost sigură că poate pune la dispoziția clienților toate lucrurile de care ei aveau nevoie.
Extinderea infrastructurii
Pentru a putea oferi clienților tot ceea ce eMAG și-a propus, a fost nevoie de o infrastructură logistică solidă. Care să includă de la depozite capabile să gestioneze un flux uriaș de produse, până la o rețea extinsă de lockere, după cum a explicat reprezentantul companiei.
„Îmi amintesc că, la acel moment, rețeaua de lockere avea doar 500 de puncte, iar astăzi sunt de zece ori mai multe, astfel că putem spune că Genius a crescut împreună cu easybox. Pe măsură ce rețeaua s-a extins, ne-am extins și noi cu Genius”, a mai povestit Andrei Șercanean.
Ulterior, depozitele de la Joița, care sunt capabile să acomodeze mai mult de 15 milioane de articole, au oferit posibilitatea majorării gamei de produse, dar și adăugării unor noi categorii. În prezent, Genius dispune de peste 2 milioane de produse care nu provin numai de la eMAG. Ele provin și de la selleri care vând pe Marketplace.
Prin intermediul investițiilor realizate în infrastructură, echipa eMAG a avut posibilitatea de a extinde serviciul Genius și în alte 300 de localități din România în 2024, chiar și în orașe mai mici. Un element de noutate este faptul că serviciul a putut fi extins și în Bulgaria și Ungaria, în eMAG și Fashion Days.
Românii preferă Genius
În cei patru ani de când există serviciul Genius, acesta a fost dezvoltat continuu. După cum a mai declarat Andrei Șercanean, pe parcursul timpului „am rămas aproape de clienți și i-am ascultat. Astfel că, periodic, am introdus noi beneficii. Validate de numărul de clienți în creștere, dar și de diversificarea coșului de cumpărături”.
Într-o perioadă mai scurtă de doi ani de la lansare, numărul clienților Genius a ajuns la 325.000. Tot în 2022, serviciul a fost extins și la alte aplicații de shopping – Tazz, Fashion Days și Freshful. De asemenea, au fost implementate și Genius Deals. Acestea le pun clienților la dispoziție posibilitatea de a face cumpărăturile recurente la cele mai avantajoase tarife.
„Astfel, din același cont, clienții au putut accesa oferte la restaurante sau livrări de alimente pentru necesarul zilnic, fructe și legume sau băuturi, la articole fashion sau produse pentru casă și grădină. Acest lucru s-a tradus printr-o creștere a numărului de clienți Genius în următorul an. Astfel că serviciul avea peste 500.000 de utilizatori, dintre care 100.000 foloseau și opțiunea Family, prin care pot adăuga un membru al familiei sau un prieten în cont fără niciun cost suplimentar”, a mai explicat Andrei Șercanean.
La momentul actual, la noi în țară, numărul clienților care utilizează opțiunea Genius a ajuns la mai mult de 780.000. Și în celelalte țări se folosește acest serviciu. În Bulgaria, numărul clienților care utilizează Genius este de 100.000, iar în Ungaria de 50.000.
„Odată cu extinderea infrastructurii de livrare la nivel național, numărul utilizatorilor crește constant, inclusiv în mediul rural”, a mai declarat Andrei Șercanean.
Evoluția comenzilor
Având în vedere că oamenii apelează din ce în ce mai mult la mediul online pentru a-și achiziționa produsele de care au nevoie, care adresează o gamă largă, s-a observat și o creștere constantă a numărului de comenzi. De asemenea, un alt lucru remarcat a fost faptul că un client Genius comandă de șase ori mai mult comparativ cu unul care nu utilizează acest serviciu, după cum a mai declarat Andrei Șercanean. „Iar acest lucru este pentru noi un indiciu al faptului că produsele și serviciile pe care le oferim le satisfac nevoile.”
Un alt avantaj pe care îl mai oferă Genius este acela că acoperă toate nevoile. Acest lucru se datorează faptului că oferă acces în patru aplicații de shopping.
„Dacă de pe eMAG poți să cumperi orice pentru casă, de pe Tazz cumperi pentru masă, de la Fashion Days îți iei îmbrăcăminte și încălțăminte, iar de la Freshful pentru frigider. Deci, practic, pentru toată familia și pentru interesele fiecăruia, iar comenzile variază pe parcursul unui an”, a mai explicat reprezentantul eMAG.
Clienții fac economii
Genius și-a „spus cuvântul” și asupra comportamentului de cumpărare al clienților care își fac achizițiile în mediul online. Deși nu s-a înregistrat o schimbare considerabilă în ceea ce ține de valoarea coșului, modificarea a fost evidentă în cazul frecvenței comenzilor. Cei care utilizează acest serviciu au posibilitatea de a găsi mai ușor prețuri bune, beneficiază de campanii promoționale, dar și de livrare gratuită și oferte exclusive pentru ei.
„Clienții Genius plasează comenzi cu valoare ceva mai mică. Dar asta pentru că ei comandă mai frecvent decât clienții care nu au abonament. De aceea, pragul de livrare la easybox este de doar 30 de lei, pentru a acoperi orice nevoie, la orice oră din zi și din noapte”, a punctat Andrei Șercanean.
În plus, un alt beneficiu pentru clienții Genius este ușurința cu care pot economisi sume consistente. Costul anual al abonamentului este de 99 de lei și s-a păstrat așa încă de când a fost lansat serviciul. Deși contextul economic nu a fost tocmai blând în acești ani. Însă, având în vedere toate promoțiile și ofertele pe care clienții Genius le primesc, costul abonamentului poate fi amortizat chiar și în prima lună. Totodată, în medie, un client care comandă din cele patru aplicații prezente în Genius a economisit mai mult de 1.140 de lei în 2023.
Momente cheie
Pe parcursul celor patru ani de existență a serviciului Genius au existat câteva momente cheie. Unul dintre acestea a fost extinderea serviciului și în Marketplace-ul eMAG. În acest fel, gama de produse s-a majorat considerabil. Clienților li s-a oferit posibilitatea de a comanda și produsele sellerilor și produsele eligibile Genius în lockere. Nu numai pe cele vândute de eMAG.
Un alt moment semnificativ în evoluția Genius a fost și extinderea în cele patru aplicații. Odată cu acest pas, s-au putut acoperi toate grupele de nevoi. „Lansarea opțiunii Family, prin care abonații pot împărți gratuit beneficiile cu un membru al familiei, a fost și ea foarte apreciată de către clienți”, a mai detaliat Andrei Șercanean.
eMAG a venit și în sprijinul clienților care nu fac cumpărături pe toată perioada anului, ci numai în unele momente. Nevoile acestora au fost întâmpinate prin oferirea abonamentului Genius lunar, pe lângă cel anual. Costul pentru acest serviciu este de numai 19,90 de lei.
Dezvoltările anului 2024
Nu de mult, Grupul eMAG a finalizat un plan de investiții în valoare de 3,2 miliarde de lei. Acesta a fost asumat în urmă cu trei ani. În cadrul acestuia, după cum a mai evidențiat Andrei Șercanean, Genius reprezintă un motor de creștere. Iar investițiile nu se opresc nici în 2024. Planul pentru următoarele 12 luni este creșterea numărului de clienți la un milion.
Pentru a realiza acest lucru, Genius se află într-un proces accelerat de extindere. Serviciul a fost deja dus în aproximativ 300 de localități la nivel național. Acest lucru merge „mână în mână” cu extinderea rețelei de lockere. Un alt lucru prevăzut pentru 2024 este creșterea gamei de produse.
„De asemenea, ne propunem să creștem gama de produse pe care o oferim tocmai pentru a le oferi clienților noștri o varietate cât mai mare pentru orice nevoi și să ajungem cu Genius la un număr cât mai mare de oameni din întreaga regiune a Europei de Sud-Est”, a mai evidențiat Andrei Șercanean.
Ei bine, toate investițiile realizate de eMAG au menirea de a venit în sprijinul clienților. Aceștia pot avea încredere că nevoile lor sunt atent analizate. Iar deciziile sunt luate astfel încât experiențele lor de cumpărare să fie unele „de neuitat”.