'Piaţa plăţilor online a crescut semnificativ pe parcursul anului trecut. Valoarea medie a coşului de cumpărături online al românilor s-a majorat cu aproximativ o treime, ajungând la peste 260 lei. Cea mai mare tranzacţie în online a fost înregistrată în eTail şi a atins valoarea de peste 140.000 lei', a declarat Marius Costin, country manager PayU România.
Topul categoriilor de produse pe care clienţii aleg să le cumpere online este condus de produsele IT&C. Peste 40% dintre comenzile online sunt din acest domeniu, coşul de cumpărături având o valoare medie de 3 ori mai mare decât valoarea medie generală, ajungând la peste 700 lei, se arată în comunicatul remis joi AGERPRES.
Pe locul al doilea se situează cumpărăturile de fashion&beauty, urmate de home&deco, de produsele pentru copii şi de cărţi.
În prezent, 10% dintre români plătesc cu cardul, 1% dintre aceştia alegând alte metode de plată online (wire, iTransfer), iar 89% plătesc cash, la livrare.
'Deşi cei mai mulţi români încă aleg să plătească în numerar, anul trecut în fiecare minut aproximativ două persoane noi au plătit cu cardul în sistemul PayU. Cardurile cu rate sunt în continuare în topul preferinţelor celor care plătesc online, valoarea unei tranzacţii medii realizate cu acest tip de card fiind de trei ori mai mare decât o tranzacţie obţinută cu cardul. În condiţiile în care trendul este să cumperi din ce în ce mai mult în online, este esenţial ca magazinele să pună la dispoziţia consumatorilor cât mai multe metode de plată, să le ofere o experienţă de cumpărare facilă (…). Iar pentru toate acestea alegerea unui procesator de încredere face diferenţa', a adăugat Marius Costin.
Plata de pe dispozitivele mobile (tabletă, smartphone) se află încă într-un stadiu incipient, doar 3 din 10 români alegând să achite comanda de pe un dispozitiv mobil.
'Analiza viziunii de ansamblu asupra plăţilor online din România ne determină să vedem o evoluţie impredictibilă, pe alocuri spectaculoasă, pentru anul acesta. Principalul motor va fi promovarea de către comercianţi a metodelor de plată online în detrimentul plăţii cash, pe fondul scăderii comisioanelor interchange. Estimez că volumul de plăţi tranzacţionate de PayU va creşte cu 40% faţă de anul fiscal anterior', a completat Marius Costin.
PayU este un furnizor global de servicii de plată pentru companii. Compania îşi desfăşoară operaţiuni pe pieţele din Europa Centrală şi de Est, iar în România lucrează cu parteneri precum Telekom, BlueAir, Paravion, eMag, UPC, Elefant.ro, Altex, Flori de Lux, Magnolia, NN Asigurari, Allianz Direct, Eventim.ro, Decathlon, Fashion Days.
La nivel global, PayU Group operează în 16 ţări şi este deţinut de Naspers, o companie multinaţională originară din Africa de Sud, cu operaţiuni în media şi servicii online.