Jumătate dintre utilizatorii români de Internet rămân reticenţi atunci când vine vorba de shopping-ul online, potrivit unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange.

Cu toate acestea, numărul celor care fac cumpărături în .ro a crecsut în ultimii 3 ani cu 22%, 50% dintre internauţii români folosind această metodă.  În acest moment, rata de penetrare a Internetului în şara noastră este de 36%, (apox. 8 milioane de internauţi).

Potrivit studiului, mai mult de două treimi dintre utilizatorii români de Internet au o atitudine pozitivă leg0-38226-tabel1.jpgată de cumpărături (în general), în timp ce doar 6% dintre aceştia au declarat ca “nu le plac” sau că “urăsc” cumpărăturile virtuale. Aceste rezultate diferentiază România de ţări ca Lituania sau Polonia, unde unul din cinci utilizatori de Internet declară ca sunt împotriva cumpărăturilor.

Cumpărăturile online, un risc!

Cu toate că popularitatea comerţului online a crescut, utilizatorii de Internet din România consideră cumparaturile online riscante. „Ar trebui sa ne aşteptăm la scăderea temerilor faţă de tranzacţiile online, cu cât utilizatorii de Internet beneficiază mai mult de comerţul online. Cu toate acestea, ele sunt încă percepute ca fiind riscante de către aproape jumatate dintre utilizatorii de Internet – aceasta reprezintă o creştere de 4 puncte procentuale comparativ cu nivelul din 2006”, a declarat Cătălin Emilian, Operations Manager Gemius Research SRL.

0-38227-tabel2.jpgAproape jumătate dintre utlizatorii de Internet români (47%) cumpără online de câteva ori pe an şi, aşa cum arată rezultatele studiului, o treime dintre clienţii magazinelor online şi site-urilor de licitaţii vor cumpăra la fel de des ca şi până acum. 35% au declarat că vor face tranzacţii online chiar şi mai frecvent – ceea ce este o perspectivă bună pentru comerţul online, ţinand cont că anul trecut (2008), 43% au declarat că vor cumpăra mai des. Ce inseamna asta pentru viitorul cumparaturilor online din Romania?

“Piata de comerţ online din România prezintă încă un mare potenţial de creştere. Putem să observam că percepţia despre cumpărăturile pe Internet nu s-a schimbat semnificativ în comparaţie cu anul trecut. Magazinele online ar trebui sa acorde mai multa atenţie pentru a garanta siguranţa cumpărăturilor online şi oferte competitive” – explică Monika Lasota, International Business Development Manager Gemius SA.

Cercetarea a fost realizata prin metoda CAWI (computer-aided web interviewing). Respondenţii au fost invitaţi să ia parte la sondaj prin folosirea invitaţiilor în format overlayer afişate la întamplare utilizatorilor de Internet care au vizitat unele site-uri web româneşti.