Jumătate dintre utilizatorii români de Internet rămân reticenţi atunci când vine vorba de shopping-ul online, potrivit unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange. Cu toate acestea, numărul celor care fac cumpărături în .ro a crecsut în ultimii 3 ani cu 22%, 50% dintre internauţii români folosind această metodă. În acest moment, rata de penetrare a Internetului în şara noastră este de 36%, (apox. 8 milioane de internauţi). Potrivit studiului, mai
Jumătate dintre utilizatorii români de Internet rămân reticenţi atunci când vine vorba de shopping-ul online, potrivit unui studiu realizat de compania Gemius în parteneriat cu Orange.
Cu toate acestea, numărul celor care fac cumpărături în .ro a crecsut în ultimii 3 ani cu 22%, 50% dintre internauţii români folosind această metodă. În acest moment, rata de penetrare a Internetului în şara noastră este de 36%, (apox. 8 milioane de internauţi).
Potrivit studiului, mai mult de două treimi dintre utilizatorii români de Internet au o atitudine pozitivă leg
Cumpărăturile online, un risc!
Cu toate că popularitatea comerţului online a crescut, utilizatorii de Internet din România consideră cumparaturile online riscante. „Ar trebui sa ne aşteptăm la scăderea temerilor faţă de tranzacţiile online, cu cât utilizatorii de Internet beneficiază mai mult de comerţul online. Cu toate acestea, ele sunt încă percepute ca fiind riscante de către aproape jumatate dintre utilizatorii de Internet – aceasta reprezintă o creştere de 4 puncte procentuale comparativ cu nivelul din 2006”, a declarat Cătălin Emilian, Operations Manager Gemius Research SRL.
“Piata de comerţ online din România prezintă încă un mare potenţial de creştere. Putem să observam că percepţia despre cumpărăturile pe Internet nu s-a schimbat semnificativ în comparaţie cu anul trecut. Magazinele online ar trebui sa acorde mai multa atenţie pentru a garanta siguranţa cumpărăturilor online şi oferte competitive” – explică Monika Lasota, International Business Development Manager Gemius SA.
Cercetarea a fost realizata prin metoda CAWI (computer-aided web interviewing). Respondenţii au fost invitaţi să ia parte la sondaj prin folosirea invitaţiilor în format overlayer afişate la întamplare utilizatorilor de Internet care au vizitat unele site-uri web româneşti.