Cunoscutul autor francez Christian Bobin a murit la vârsta de 71 de ani

SURSA FOTO: Dreamstime

Mesaj tragic pe rețelele de socializare. Editura Gallimard a transmis recent că scriitorul francez Christian Bobin, autor al cunoscutului roman „Le Tres-Bas”, a murit la vârsta de 71 de ani.

Editura Gallimard a transmis un mesaj tragic pe rețelele de socializare

Amintim că regretatul autor publica cu regularitate texte scurte în proză. Trebuie menționat că unele dintre acestea au depăşit vânzări de 100.000 de exemplare, precum „Le Tres-Bas”, un text despre Francisc de Assisi, publicat în 1992.

Considerat de o parte din critică un mare poet, în timp ce pentru alţii era un autor minor, Christian Bobin nu-şi făcea griji pentru reputaţia sa şi trăia într-o casă situată în mijlocul pădurii, unde s-a consacrat literaturii, conform informațiilor transmise de afp.com

Publicase recent „Le Muguet rouge” şi o antologie de „opere alese” în colecţia Quarto, „Les Différentes Régions du ciel”.

Regretatul autor a spus în trecut că „Le Muguet rouge” este imposibil de rezumat

Potrivit sursei menționate, Christian Bobin a spus acest lucru fără să-i fie teamă de ceea ce ar putea crede critica literară despre acest volum de „viziuni” în care o evocă pe Dora Diamant, una dintre iubitele lui Kafka, pe teologul şi matematicianul francez Blaise Pascal, scriitorul francez Gérard de Nerval şi lagărul de la Auschwitz.

Înarmat cu credinţa în poezie, a publicat începând din 1977 cu o mare regularitate, texte scurte în proză, printre care „Une petite robe de fęte”, publicată în 1991, care a avut mare succes.

„Bobin este, de departe, cel mai celebru scriitor din Creusot”, a declarat în 1995 Frédéric Beigbeder, jurnalist şi critic francez.

Amintim că Creusot era oraşul natal al autorului, situat în regiunea central-estică a Franţei, de care acesta a rămas ataşat.

„M-am născut într-un leagăn de fier”, a mărturisit în această toamnă pentru Bobin pentru sursa menționată, fiul unui profesor de desen industrial, întrucât în Creusot s-a aflat sediul uzinelor siderurgice Schneider în secolul al XIX-lea.

Totuși, Bobin nu a scris romane despre industrie, realist-socialiste, despre lupte de clasă, ci dimpotrivă, arta sa este pointilistă, despre natură şi cer.

„Prefer să merg spre ceea ce pare să ignore trecerea timpului: florile, dragostea în prima sa timiditate, aşteptarea, frumuseţea unui chip, tăcerea, timpul… Toate aceste lucruri pe care viaţa modernă treptat-treptat începea să ni le ia, să ni le fure”, a declarat scriitorul francez.