În Bucureşti, primăria generală şi primăriile de sector îşi dispută contractele de salubritate. Logic ar fi ca aceste contracte să existe la sector, crede ministrul Mediului, Laszlo Borbely.
“Conform legii, primăriile sunt responsabile de contractele de salubritate şi, probabil, există o dispută între primăria generală şi sectoare. Situaţia trebuie rezolvată între ei, conform atribuţiilor legale pe care le au. Probabil că la nivelul unui sector ar putea să se rezolve mai bine pentru că fiecare primar ştie ce este în sectorul lui. Mie mi se pare mai logic ca la nivel de sector să existe contractul de salubritate”, a subliniat Borbely.
Acesta a adăugat că cel mai important aspect îl vizează pe cetăţean, dar şi funcţionarea sistemului de colectare. “Cetăţeanul nu este interesat cine are contractul de salubritate: primăria generală sau primăria de sector. Cetăţeanul este interesat ca să poată să ducă gunoiul şi dacă este posibil să facă acest lucru selectiv, şi să funcţioneze sistemul de colectare. La nivel de Bucureşti, avem groapă funcţională, iar Masterplanul este în derulare”, a precizat ministrul.
Primăria Generală a Bucureştiului a elaborat şi derulează un Plan de Gestionare a Deşeurilor, prin care se urmăreşte producerea unor schimbări importante în gestionarea deşeurilor, cum ar fi operarea echipamentelor de gestionare în condiţii stricte de protecţie a mediului şi a sănătăţii populaţiei.
De asemenea, se urmăreşte creşterea semnificativă a colectării selective a deşeurilor menajere, din comerţ şi instituţii publice prin interzicerea amestecării deşeurilor şi promovarea reciclării şi a recuperării.
Măsurile prevăzute în Planul de Gestionare a Deşeurilor ar trebui să producă efecte până în anul 2017.
La ora actuală, potrivit Agenţiei pentru Protecţia Mediului Bucureşti, locuitorii Capitalei sunt deserviţi de trei depozite de colectare a gunoiului, localizate în Glina, comuna Vidra şi Chiajna. Toate acestea sunt administrate de firme private.