Curier

Comentariu la articolul cu titlul „Gogosi pentru investitori“, din Capital nr.20/19.05.2005:Doamna Rosca, va felicit pentru articolul acesta, pentru exprimarea in cuvinte clare a unei realitati strivitoare pentru mediul de afaceri din Romania- realitate cu efecte letale asupra mediului de afaceri romanesc. Din Vest lucrurile se vad foarte prost conduse, desi se simte un proges timid. Din politete, vesticii prefera sa vada partea plina a paharului tranzitiei romanesti.Punctul meu de v

Comentariu la articolul cu titlul „Gogosi pentru investitori“, din Capital nr.20/19.05.2005:Doamna Rosca, va felicit pentru articolul acesta, pentru exprimarea in cuvinte clare a unei realitati strivitoare pentru mediul de afaceri din Romania- realitate cu efecte letale asupra mediului de afaceri romanesc. Din Vest lucrurile se vad foarte prost conduse, desi se simte un proges timid. Din politete, vesticii prefera sa vada partea plina a paharului tranzitiei romanesti.Punctul meu de vedere personal este ca Romania pierde enorm (pacat ca nu se poate cuantifica aceasta pierdere), acest „window of opportunity“ pentru ca are incompetenti la sefia institutiilor care ar trebui sa creeze o repozitionare eficienta a Romaniei la nivel international ACUM si nu in 5 ani cand sigur ca beneficiul Romaniei va fi mai redus. In rarele mele calatorii in Romania vad cum o mentalitate „de borcan“ – Romania exista numai in interiorul granitelor. Oare ce se intampla in afara lor este irelevant?! – isi face de cap incleind mintile romanilor in functii de conducere, de la care ar fi de bun simt sa asteptam exact contrariul. Norma de bun simt in Romania s-a demonetizat pana la trivialitate.Nu intentionez sa va mai retin, insa articolul dvs. sper sa fie un start intr-o critica constructiva, acel „dus rece“ de care Romania are nevoie acum ca sa se trezeasca pana nu va fi prea tarziu.
Clara, Londra
Comentariu la articolul „Proiectele de drumuri pica la proba financiara“, din Capital nr.19/12.05.2005:
„Am urmatoarele observatii legate de acest articol:
1. Romania ar trebui sa fie o tara super dezvoltata, iar Franta o tara inapoiata pentru ca noi sa avem un numar egal de kilometri de autostrada comparativ cu cei din Octogon. Ar trebui sa comparati un pic intinderea teritoriala a tarilor, nu credeti?
2. Nu se poate compara costul unei autostrazi prin zona de munte si care trece printr-o zona cu preturi foarte mari pe metrul patrat de teren (Comarnic-Sinaia-Predeal) cu o autostrada care e facuta in campie si cu exproprieri de teren extravilan.
Vad ca nimeni nu se ia de dl. Gheorghe Dobre pentru ca anuleaza cum vrea dansul contracte internationale semnate. Sau uita domnia sa ca si Ceausescu s-a crezut mai tare si am platit destule penalitati la contractele neonorate. Ne intoarcem la vremurile acelea? Daca au dovezi ca acele contracte au fost facute cu fraudarea legii, sa atace contractele in justitie.“ – Mihai RaviciComparatia noastra (Romania are de 40-50 de ori mai putini kilometri de autostrada decat Franta sau Spania) nu a vrut sa spuna ca ar trebui sa avem la fel de multe autostrazi ca marile tari europene, ci a dorit sa arate distanta imensa care ne separa de niste state doar de doua-trei ori mai mari decat Romania in ceea ce priveste dimensiunile si numarul de locuitori.In ceea ce priveste costurile, doar jumatate din autostrada Bucuresti – Brasov trece prin zona de munte, iar preturile de pe Valea Prahovei, desi mari, sunt inca departe de cele din apropierea unui mare oras. Nu vrem sa luam apararea celor de la Bechtel, dar Autostrada Transilvania trece pe mai bine de 250 de kilometri prin zone deloc plane.