„Ieșirile cu bicicleta și scuter-ul s-au sistat, pe trasee sunt acum doar dube, care consumă mai mult și au oricum au o viteză de deplasare mult prea mică”, spune Octavian Bădescu, secretar general al Asociației Operatorilor de Curierat din România (AOCR). Potrivit lui, se reduce randamentul individual al curierilor și cresc costurile directe legate de carburant sau de asigurarea confortului pentru șoferi. Pentru a reuși să livreze totuși comenzile urgente, companiile au suplimentat parcul auto și numărul de curieri.
„Cresterea costurilor în această perioadă atrage după sine o pierdere lunarăde câteva procente, dar vorbim încă de sume de ordinul miilor de euro, pentru că suntem o companie axată pe rapiditate, nu pe volum”, spune Octavian Bădescu despre compania sa proprie de curierat, Sameday Courier.
Potrivit lui, și iarna din anii 2008 și 2009 a fost mai dificilă din punct de vedere al condițiilor meteo.