Cursele anulate de pe Otopeni. FACIAS oferă sprijin juridic tuturor pasagerilor afectați

Facias, otopeni

SURSA FOTO: Facebook, Facias

Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) oferă sprijin juridic tuturor pasagerilor afectați de condițiile umilitoare din Aeroportul Otopeni, ajutându-i să obțină despăgubirile cuvenite.

FACIAS se aliază cu pasagerii afectați de anularea curselor pe aeroportul Otopeni. FACIAS a publicat pe site-ul www.facias.ro un draft de acțiune în răspundere civilă delictuală. În baza acesteia, orice persoană prejudiciată poate solicita despăgubiri la judecătoria Buftea, instanța competentă în acest caz.

Conform unui comunicat de presă, Fundația spune că merge în instanță alături de reclamanți.

FACIAS merge în instanță alături de pasagerii afectați

Astfel, cetățenii afectați sunt îndemnați să descarce și completeze acțiunea. Potrivit sursei citate, FACIAS va interveni după depunerea cererii în instanță, susținând drepturile încălcate ale reclamanților în fiecare proces.

„FACIAS a semnalat, în mai multe rânduri, condițiile umilitoare pe care Compania Națională Aeroporturi București (CNAB) le oferă călătorilor care tranzitează Aeroportul Internațional Henri Coandă: mizerie la toalete, lipsa aerului condiționat, spații învechite, nerenovate și neigienizate.

Toate aceste neajunsuri fac insuportabilă șederea călătorilor aflați în tranzit sau ale căror curse au fost amânate sau chiar anulate. La toate acestea se adaugă și managementul defectuos al CNAB și al companiilor aeriene care conduce la greve ale personalului aeroportului dar și ale piloților”, a menționat sursa citată.

Totodată, FACIAS consideră că responsabilii trebuie să plătească pentru umilințele și condițiile inumane la care au fost supuși pasagerii. Fundația îndeamnă cetățenii să-și apere drepturile pe cale judiciară.

Zboruri anulate la Otopeni

Reacția FACIAS vine după ce Tarom a anulat mai multe zboruri. Pasagerii au fost nevoiți să doarmă pe bănci sau pe jos. Purtătorul de cuvânt al companiei Tarom a declarat că se vor căuta soluții pentru pasagerii afectați de zborurile anulate. El a arătat că 29 de piloți sau comandanți au invocat situația de „inapt de zbor”. El a spus că situația creată va fi analizată și că ori zborurile vor fi reprogramare, fie se va oferi compensare.

Cauza principală a acestui haos ar fi lipsa de personal, în contextul în care în ultimii doi ani aproximativ 60 de angajați ai companiei au părăsit postul.

Nemulțumirea angajaților Tarom

Tarom a anulat brusc mai multe curse începând de duminică seara, fără a menționa oficial o grevă a personalului de zbor. Totuși, pe canalele neoficiale se vorbește despre o grevă subtilă a piloților și copiloților Tarom.

Această grevă ar fi determinată de nemulțumirile legate de condițiile de salarizare. Conform unor surse, piloții Tarom câștigă salarii nete începând de la 6.000 de euro pe lună, în timp ce copiloții primesc între 2.000 și 3.000 de euro lunar.

Cursele anulate sunt:

ROT101/2 OTOPENI – CAIRO – OTOPENI
ROT167/8 OTOPENI – BEYRUT – OTOPENI
ROT187/8 OTOPENI – AMMAN – OTOPENI

Pe lista zborurilor anulate se mai află și:

ROT701/2 Otopeni – Iaşi-Otopeni
ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni
ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni
ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni
ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni
ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam-Otopeni
ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni