Așadar, conform estimărilor CNAB, preluate de Agerpres, după data de 25 martie, traficul de pasageri pe Aeroportul Otopeni va creşte în medie cu aproximativ 45%, iar numărul aterizărilor/decolărilor se va majora cu circa 30%. CNAB a înregistrat în anul 2011 un trafic total de 7,44 milioane de pasageri (+ 5,9% faţă de anul 2010) pe ambele aeroporturi, Otopeni şi Băneasa, pentru acesta din urmă existând un plan de investiții în vederea transformării lui în aeroport pentru curse business.
Companiile low-cost susţin că mutarea curselor de pe Băneasa pe Otopeni va duce la scumpirea biletelor cu circa 4%, echivalentul a 6 euro,ca urma urmare a creșterii taxelor de operare. ”În total, va trebui să acoperim pierderi de 1 milion de euro pe lună din cauza transferului operaţiunilor, ţinând cont că transportăm două milioane de pasageri pe an în România”, a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air. Acesta a subliniat că o parte din pierderi vor fi acoperite prin condiţiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar şi prin posibilitatea de a zbura fără restricţii, deci de a opera mai multe curse, ţinând cont că pe Aeroportul Băneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe Otopeni.
Reprezentanţii Companiei Aeroporturi Bucureşti susţin că, odată cu transferul pe Aeroportul Otopeni, operatorii aerieni vor achita o taxă în valoare de circa 4,5 euro pe pasager în plus faţă de Aeroportul Băneasa, însă condiţiile vor fi mult mai bune decât pe Băneasa. Oricum, conducerea companiei intenţionează să reducă tariful de operare cerut fiecărui pasager pe Aeroportul Otopeni astfel încât majorarea costului biletelor să fie cât mai redusă.
Până acum, pe Aeroportul din Băneasa au operat mai multe companii low-cost: Blue Air, companie cu acționariat 100% românesc , Wizz Air (Ungaria), GermanWings, divizia low-cost a Lufthansa.
Cursele low-cost majorează cu 45% traficul de pasageri de la Aeroportul Otopeni
25 martie 2012, 11:02
Ultima modificare în 25 martie 2012, 14:02
Cursele aeriene low-cost, preluate din 2005 de Aeroportul Băneasa, au fost transferate, începând de astăzi, pe principalul aeroport din România, Henri Coandă - Otopeni, ceea ce va duce la o creştere cu 45% a traficului, potrivit informaţiilor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Etichete: aeroport,
aeroportul otopeni,
curse,
curse aeriene,
curse low-cost
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Bobby Păunescu: «Sper să reuşesc să sprijin şi mai mult cinemaul românesc de calitate»
- De duminică, adio zboruri low-cost de pe Aeroportul Băneasa
- BMW introduce din nou principala sa armă pe câmpul de luptă
- Se deschide pescuitul la ştiucă în Delta Dunării
- Steriu: Preşedintele Băsescu va prezenta în curând Strategia agricultura în 2020
- Reşiţa, nou punct de plecare pentru tour-operatorii cu oferte pentru Grecia, Turcia şi Bulgaria
- Supracapacitatea, motiv de schisma între producătorii auto europeni
- La asigurări medicale și CASCO, România este printre ultimele țări din ECE
- S-a deschis primul magazin Burberry din România
- Statele BRICS vor constituirea unei bănci comune pentru investiții