Una din companiile care domină piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto - RCA va trece sub administrarea temporară a Fondului de Garantare a Asiguraților, în urma problemelor dese și grave legate de neplata despăgubirilor.
Piața asigurărilor din România se clatină serios. Euroins, al doilea mare jucător de pe piața RCA în 2019, va trece sub administrarea temporară a Fondului de Garantare a Asiguraților – FGA.
Fondul va conduce firma în colaborare cu reprezentanții acționarului bulgar, până la numirea unui Consiliu de Administrație, conform legii.
Decizia a fost luată miercuri de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, care a mai hotărât și sancționarea asigurătorului cu amendă în valoare de 500.000 de lei, a doua cea mai mare din istoria instituției, informează economica.net.
Cel puțin într-o primă fază rolul FGA va fi în principal acela de a ajuta conducerea Euroins să își formeze o idee foarte clară asupra portofoliului pe care îl gestionează și, implicit, a măsurilor pe care ar trebui să le ia pentru a rezolva problemele.
Întârzieri la plata daunelor
Abaterile imputate Euroins vizează atât întârzieri la constatarea daunelor cât și fapte mai grave precum plata parțială sau neplata despăgubirilor ori neînregistrarea unor dosare de daună sau plata cu întârziere a daunelor.
De altfel, situația Euroins devenise una de notorietate, după ce compania a intrat în conflict deschis cu service-urile și transportatorii și, în plus, a ajuns lider absolut în ceea ce privește numărul de reclamații formulate de păgubiți nemulțumiți la ASF, notează sursa citată.
În urmă cu aproximativ jumătate de an, vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, a spus, vorbind despre Euroins că „au spus că au uitat vreo 20.000 de dosare de daună în dulap”. În acel moment, director de daune al Euroins era Martins Haschka, fost director la Claims Expert, firma grupul Vienna Insurance Group din România, cu care lucrează cele trei membre ale VIG, adică Asirom, Omniasig și BCR Asigurări de Viață.
Haschka a încercat o reformare agresivă a sistemului de gestionare a daunelor în Euroins, și a reușit, se pare, doar escaladarea problemelor pe care Euroins oricum le avea, ca orice mare jucător de pe piața RCA.
Relație tensionată cu service-urile.
Amintim că Euroins controlează peste 30% din această piață și are circa 2 milioane de clienți pe RCA. Drept urmare, firma trebuie să gestioneze anual zeci de mii de dosare de daună.
Iar Euroins a încercat să își „regleze” fluxul de plăți inclusiv prin emiterea a două note interne, „scăpate” în mediul public, prin care impunea angajaților să evite service-urile nepartenere atât în faza de constatare cât și în cea de evaluare a daunelor, fapt care încalcă legea.
Până la urmă, compania ar fi retras aceste note, însă relația cu service-urile a rămas tensionată. În prezent, principala mare problemă a Euroins este că întârzie programările pentru constatarea daunei sau refuză ca păgubitul să parcurgă această etapă în service-ul ales (așa cum prevede legea) direcționându-l către propriile centre de daună.
Mai grav este că Euroins are unele probleme și cu gestionarea dosarelor de daună și cu plata acestora, mai scrie economica.net.