Profitul Carrefour a urcat peste estimări în primul semestru din 2019, reflectând rezultatele mai bune obţinute pe pieţele sale de bază din Franţa şi Brazilia, datele sugerând că cel mai mare retailer european face progrese cu planul său strategic „Carrefour 2022”, transmite Reuters.
În primele şase luni din 2019, profitul operaţional al celui mai mare retailer european a urcat cu 2,6%, la 618 milioane de de euro, în timp ce analiştii intervievaţi e Reuters se aşteptau la 598 milioane de euro.
Carrefour a raportat o îmbunătăţire a fluxului de numerar, la 282 milioane de euro, în timp ce profitul operaţional recurent pe piaţa franceză a urcat la 116 milioane de euro.
„Carrefour arată clar o îmbunătăţire a performanţelor, rezultatele din primul semestru sunt în creştere. Această perioadă de expansiune este însoţită de o intensificare a planului nostru strategic”, a afirmat directorul general al companiei franceze, Alexandre Bompard.
Carrefour şi-a menţinut obiectivele financiare prezentate în planul „Carrefour 2022”, care includ şi extinderea reţelei de magazine de proximitate şi reducerea expunerii la hipermarketuri, majorarea gamei de produse organice.
În ianuarie, Carrefour a dezvăluit un plan care vizează reducerea costurilor şi a numărului de locuri de muncă, majorarea investiţiilor în e-commerce, în ideea de a stimula profitul şi veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.
Carrefour, cel mai mare retailer european şi al doilea la nivel mondial după Wal-Mart, va renunţa la aproximativ 2.400 de angajaţi din Franţa, printr-o schemă de plecări voluntare. În Franţa, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrând 115.000 dintre cei 384.000 de angajaţi la nivel global.
Carrefour intenţionează să vândă 273 de foste magazine Dia şi să reducă mărimea hipermarketurilor sale din Franţa. De asemenea, vor fi vândute mai multe produse organice, ţinta până în 2022 fiind triplarea vânzărilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.
Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge în Franţa la o cotă de piaţă de 20% a vânzărilor alimentare online, şi va deschide în marile oraşe cel puţin 2.000 de magazine de proximitate în următorii ani. Investiţiile în comerţul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) până în 2022.
În urma măsurilor de restructurare, Carrefour speră să facă economii anuale de două miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) până în 2020.
În România, Grupul Carrefour numără 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri ‘Carrefour’, 218 supermarketuri (203 magazine ‘Market’ şi 15 magazine ‘Express Orange’), 42 magazine de proximitate ‘Express’, 10 magazine de proximitate ‘Contact’, un magazin de comerţ online.