Seism puternic pe piața de ridesharing. Mutările Guvernului au produs o criză totală. Firmele de profil au intrat în colaps. Au rămas fără aproape jumătate dintre șoferi.
Companiile de ridesharing sunt în criză după ultimele decizii ale Guvernului. Discuțiile cu Ministerul Transporturilor nu au adus nimic, deși reprezentanţii Uber, Clever şi Bolt aşteptau o data concretă pentru intrarea în vigoare a reglementării serviciilor pe care Guvernul le-a îngrădit prin ordonanţa taximetriei.
Au trecut cinci zile de când a intrat în vigoare ordonanţa care modifică legea taximetriei, iar până în acest moment, spun reprezentanţii companiilor de tip ridesharing, peste 100.000 de bucureşteni au avut de suferit pentru că le-a fost imposibil să găsească maşini disponibile.
Cei de la Uber, Bolt şi Clever spun că timpii de aşteptare au crescut cu până la 4%, astfel că oamenii spun nevoiţi să aştepte chiar şi 15-20 de minute.
Ministrul Transporturilor i-a convocat pentru a şasea oară la discuţii pe reprezentanţii companiilor de ridesharing. „Am discutat despre propunerile, care pentru noi sunt critice, pentru închiderea bussinesului. Nu mi s-a înaintat un termen de când această OUG ar intra în vigoare”, spune Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia Economia Digitală, conform Digi24.
Cei de la Clever au de asemenea probleme.
„La nivelul industriei, am avut o pierdere de 40%. Asta înseamnă o pierdere de 40% de şoferi care lucrau pe aplicaţii şi au decis să se retragă în lipsa unei reglementări”, anunță Anca Gherle.
De la ministerul Transporturilor doar promisiuni. „I-am asigurat că ordonanţa va apărea în termen scurt, dar nu avea cum să apară până nu finalizam tocmai problemele pe care le-au adus ei la cunoştiinţă. S-a ajuns, să spunem, la un consens, probabil săptămâna viitoare vom pune în transparenţă această ordonanţă. Trebuie să fie echilibrată, să nu mai existe supărări nici pentru taximetrişti, nici pentru cei de la Uber.”, spune Răzvan Cuc.
Uber, Bolt şi Clever au lansat o petiţie online, semnată de peste 200.000 de susţinători ai transportului alternativ. Taximetriştii sunt evident mulţumiţi de efectele ordonanţei.
De la intrarea în vigoarea a ordonanţei, poliţiştii îi pot amenda pe şoferii Uber, Bolt şi Clever la prima abatere, atunci când sunt găsiţi fără licenţe de taxi.