Dacia a înregistrat în aprilie cea mai rapidă creştere anuală a înmatriculărilor auto din Spania, de 215%, la 1.671 de autovehicule, în timp ce piaţa a avansat cu 39%, la 84.852 unităţi, potrivit asociaţiei spaniole a importatorilor auto.
Cota de piaţă a Dacia aproape s-a dublat în aprilie, la 1,97%, de la 0,87% în aceeaşi lună din 2009. În aprilie anul trecut, Dacia a vândut în Spania 531 de autovehicule. Duster, modelul SUV lansat de Dacia, a înregistrat înmatriculări de 257 de unităţi în aprilie, intrând pe ultimul loc în top zece al maşinilor de teren pe piaţa spaniolă.
La patru luni, înmatriculările Dacia au avansat cu 173,8%, la 6.107 maşini, iar cota de piaţă a urcat la 1,76%, de la 0,9%. Vânzările Dacia au fost susţinute de modelul Sandero, cu 4.598 unităţi, se arată în raportul asociaţiei.
În ianuarie-aprilie, piaţa auto spaniolă a crescut cu 44%, la 346.673 autovehicule. Dacia ocupă poziţia a 17-a în topul constructorilor pentru luna aprilie, dar şi primele patru luni ale anului, faţă de locul 18 în martie.
Cele mai mari vânzări au fost înregistrate în aprilie de Peugeot, în creştere cu 82,5% în aprilie, la 9.638 unităţi. La patru luni, Peugeot a avut o creştere de 53,6%, la 33.456 unităţi.
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat o creştere de 23,26% în martie, la 6.980 unităţi, respectiv 32,64% în primele patru luni, la 30.122 unităţi. În 2009 au fost vândute în Spania 8.724 de maşini Dacia, cu 25,1% mai multe decât în 2008. Piaţa a crescut cu 17,9%, la 952.772 de unităţi, în perioada menţionată.
SURSA: Mediafax