Astfel, dacă în prima jumătate a lui 2010 au fost vândute 169.901 mașini Dacia, dintre care 123.811 în Europa, în aceeași perioadă a anului în curs doar 165.970 de unități au ajuns la clienți, 120.582 dintre aceștia fiind europeni.
Conform cifrelor Renault, singurul model care menține acum vânzările Dacia pe linia de plutire este Duster. În perioada ianuarie-iunie 2011 au fost comercializate 82.531 de astfel de vehicule față de numai 14.214 cu un an în urmă. În schimb, vânzările Logan au scăzut de la 58.742 unități la 37.426, iar cele ale modelului Sandero au înregistrat un declin important, 46.013 unități față de 95.892 în prima jumătate a lui 2010.
Este interesant de observat și că odată cu scăderea vânzărilor se reduce drastic și cota Dacia din vânzările totale ale grupului. La jumătatea anului trecut, vânzările de autoturisme Dacia reprezentau 14,3% din cele ale grupului francez. În vara acestui an, Dacia nu mai deține decât 13,9% din vânzările Renault care se ridică la 1,19 milioane de autoturisme.
Faptul că producătorul autohton nu mai este motorul de creștere al grupului Renault nu a afectat însă negativ bilanțul financiar al primului semestru pentru compania franceză. Conform Renault, veniturile grupului au crescut cu 7,3% față de cele din semestrul I al anului trecut până la 21,1 miliarde de euro însă marja operațională a înregistrat un recul de 150 de milioane de euro ajungând la doar 3% din venituri.
Dacia a comercializat 166.000 de autoturisme în primul semestru din 2011
17 august 2011, 08:46
Ultima modificare în 17 august 2011, 11:46
Raportul grupului Renault privind vânzările din primul semestru al anului arată un ușor declin al vânzărilor de autoturisme Dacia la nivel mondial.
Etichete: dacia,
duster,
logan,
renault,
samsung,
sandero
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Investițiile Ford trenează dar uzina din Craiova s-a umplut de furnizori
- Evitarea unei noi recesiuni depinde doar de noi
- Erste nu vrea să cumpere banca poloneză Millennium
- Leul românesc, francul estului. De ce ţin străinii 9 miliarde de euro în băncile de la noi?
- Luca di Montezemolo, Ferrari: “Nu vom construi niciodată un Ferrari electric”
- Curtea de Apel Craiova decide joi dacă Bercea Mondial va fi sau nu arestat pentru evaziune fiscală
- PNL susţine că datele prezentate de Sebastian Lăzăroiu privind fraudele în privinţa ajutoarelor sociale sunt trunchiate
- Fitch confirmă ratingul „AAA” cu perspectivă stabilă atribuit SUA
- ATE Bank şi-ar putea majora capitalul cu 20 milioane euro
- Saab a renunțat la standul de la Frankfurt Motor Show