Vânzările Renault, al treilea mare producător auto european, au crescut cu 4,7% în primul semestru din 2014, datorită cererii mai solide pentru brandul Dacia, transmite Bloomberg.
Cererea pentru cele mai bine vândute maşini Dacia în Europa, Duster SUV şi Sandero hatchback, a alimentat în primele şase luni ale anului creşterea cu 24% a vânzărilor brandului în regiune. Evoluţia Dacia a ajutat Renault să înregistreze o creştere a vânzărilor cu 18% pe piaţa europeană.
În perioada ianuarie-iunie 2014, livrările de maşini şi vehicule comerciale uşoare au ajuns la 1,37 milioane, de la 1,3 milioane în primul semestru din 2013, a anunţat luni compania franceză.
Renault şi-a revizuit în creştere estimările privind evoluţia pieţei auto europene în acest an, prognozând un avans al vânzărilor de 3-4%, faţă de 2-3% cât previziona anterior.
Renault, care deţine 43% din compania niponă Nissan, se extinde pe pieţele emergente pentru a-şi reduce dependenţa de Europa, unde cererea se redresează gradual. Expansiunea aproape a compensat creşterea din primul semestru din Europa, deoarece pieţele mai slabe din Rusia, Argentina şi Algeria a contribuit la declinul de 9% al vânzărilor în afara Europei.
Datorită cererii mai solide pentru modelele Dacia şi SUV-ul compact Renault Captur, compania franceză “a reuşit să diminueze impactul declinului pe principalele sale pieţe emergente, menţinând avântul pozitiv al grupului”, a declarat directorul directorul comercial Jerome Stoll.
“Primul semestru a reprezentat clar o surpriză uriaşă în ceea ce priveşte performanţa înregistrată în Europa Occidentală şi cea a brandului Dacia”, a apreciat analistul Arndt Ellinghorst, de la ISI Group în Londra.
Luni, acţiunile Renault au urcat cu 2,2% la bursa de la Paris. Anul acesta titlurile au înregistrat o creştere de 23% evaluând compania la 21,3 miliarde de euro.
Livrările în Rusia, a treia mare piaţă a Renault, au scăzut în primul semestru cu 8%.
Luna trecută, compania franceză a anunţat că alianţa Renault-Nissan a finalizat o tranzacţie care îi permite să preia controlul la AvtoVAZ, cel mai mare producător auto din Rusia.
Un purtător de cuvânt de la Renault a precizat că acest acord, care a fost convenit în 2012 şi care se estima că va fi definitivat în cursul acestei luni, a fost finalizat în data de 18 iunie.
În 2008, Renault a plătit suma de un miliard de dolari pentru u pachet iniţial de 25% din acţiunile AvtoVAZ. Ulterior, la sfârşitul anului 2012, directorul general al alianţei Renault Nissan, Carlos Ghosn, directorul general de la societatea publică Russian Technologies, Serghei Cemezov, şi directorul general de la Avtovaz, Igor Komarov, au semnat acordul final care permite Renault-Nissan să preia un pachet de 67,1% din acţiunile companiei holding care deţine AvtoVAZ. Acest holding, la care conglomeratul rus de sat Rostec deţine restul acţiunilor, controlează la rândul său 74,5% din acţiunile AvtoVAZ.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Sursa: Agerpres