Primele două luni din acest an au fost benefice pentru constructorul auto Dacia pe piața din Italia, unde a înregistrat o creștere semnificativă. A vândut aproape 20.000 de vehicule în perioada menționată.
În primele două luni ale anului 2024, Dacia a raportat vânzări foarte bune în Italia. Cifra înregistrată pe piața italiană reprezintă o creștere de 17,6% în comparație cu aceeași perioadă din anul precedent.
Creștere pentru Dacia pe piața din Italia
Această performanță a consolidat poziția Dacia pe piața italiană, unde producătorul auto a înregistrat 19.863 de unități vândute în primele două luni. Este o creștere semnificativă care îi asigură în același timp o cotă de piață de 6,1%. Acest succes a confirmat preferința tot mai mare a clienților italieni pentru vehiculele Dacia.
În perioada ianuarie-februarie, preferințele clienților particulari s-au îndreptat în special către automobilele Dacia echipate cu GPL. Pe de altă parte, vânzările de vehicule diesel au scăzut la aproximativ 6% din total. În schimb, motorizările pe benzină au rămas stabile în comparație cu perioada anterioară.
O altă tendință semnificativă a fost creșterea popularității versiunilor electrificate ale gamei Dacia. În plus, în 2024 se preconizează o extindere a acesteia cu noi variante full hybrid și mild hybrid ale modelului Duster.
În ceea ce privește preferințele în modele, Sandero a continuat să fie cel mai căutat automobil străin în Italia. În același timp, Duster a ocupat poziția fruntașă în rândul SUV-urilor preferate de clienții particulari italieni.
Modelul Jogger a obținut, de asemenea, rezultate importante, menținându-și locul de lider în segmentul C pentru clienții privați la începutul anului 2024. În același timp, în așteptarea lansării noii generații în vară, modelul Spring s-a clasat pe locul al doilea în topul mașinilor electrice din segmentul A în primele două luni ale anului.
În cadrul gamei Dacia, aproximativ 64% din vânzări către clienții particulari au fost generate de modelul Sandero, urmat de Duster, care a înregistrat aproape 29% din total. Restul de aproximativ 8% din vânzări au fost împărțite între modelele Jogger și Spring.
Vânzările au scăzut însă în Marea Britanie
De asemenea, în februarie, vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut cu 14%, la 84.886 de unităţi, cel mai bun rezultat din 2004. Vânzările de vehicule electrice pe baterii au crescut luna trecută cu 21,8%, cele pe benzină cu 13,3%, iar cele pe motorină au scăzut cu 7,4%.
Totuși, Dacia a vândut în februarie 1.245 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 21,65% faţă de perioada similară din 2023, când a înmatriculat 1.589 de unităţi.