Începând cu 5 decembrie 2017, cei interesați să cumpere noua Dacia Duster au putut rezerva online cea mai echipată versiune a modelului, dotată cu motorul diesel 1.5 dCi de 110 CP și tracțiune integrală. Intitulată Duster Edition ONE, această versiune dispune, printre altele, de sistem de aer condiţionat automat, card de acces mâini libere, sistem de avertizare a unghiului mort, Multiview camera, aprindere automată a farurilor şi jante din aliaj de 17 inci. Cele 100 de exemplare ale acestei ediţii limitate au în culoarea Orange Atacama şi au putut fi rezervate exclusiv online, doar de persoanele fizice, la un preţ de 18.900 de euro. Cei interesaţi au fost invitaţi de producător să achite un avans de 500 de euro. După confirmarea rezervării, clienţii și-auputut alege singuri dealerul Dacia la care au dorit să le fie livrată maşina, tot acolo plătind şi diferenţa de preţ.
Ei bine, conform lui Hakim Boutehra, directorului general al diviziei comerciale a grupului Renault din Roumanie Dacia Duster Edition One a fost un experiment reușit: „vânzările ediției speciale Dacia Duster One nu sunt chiar online. E doar un început. Clientul poate intra pe site și configura mașina pentru ca apoi să își menționeze intenția de a cumpăra. Dar ulterior tot trebuie să ajungă la dealer. Practic este un prim pas din experiența clienților alături de noi. Este o combinație între vânzările online și cele clasice. Și suntem chiar surprinși de reacția pozitivă a clienților. Cele 100 de unități ale ediței speciale au fost vândute în doar o săptămână. Prin comparație cu alte state este extraordinar”.
Oficialul consideră noua modalitate de achiziție oferită clienților o practică benefică pentru toată lumea. „Cred că un astfel de proces de achiziție devine obișnuit pentru toată lumea. E normal să poți vedea online ceea ce poți cumpăra și, eventual, să compari cu alte oferte, pentru ca apoi să mergi la dealer pentru a plasa comanda”, a explicat Hakim Boutehra.
Totodată, el se declară plăcut surpins de rezultate, dar consideră că este nevoie de o evaluare completă și corectă a datelor pentru a extinde noul mecanism de vânzare. „Deocamdată evaluăm rezultatele acțiuni din decembrie luând în calcul detaliile oferite de clienți, atât despre experiența din timpul achiziției cât și despre cea avută în momentul livrării sau chiar la bordul mașinii. În plus, solicităm informații și de la dealerii din rețea în legătură cu întreaga operațiune. În funcție de rezultatele evaluării vom decide dacă extindem oferta, o utilizăm și în cazul altor modele sau chiar în cazul altor mărci ale noastre. Deocamdată, cum spuneam, ne-a surpins viteza cu care au fost făcute comenzile”, a declarat șeful Renault Commercial Roumanie.