Constructorul auto roman Dacia, membru al Grupului Renault, a lansat in Romania si Bulgaria pe 23 ianuarie varianta utilitara a modelului Logan, Logan Van, urmand ca autovehiculul sa fie lansat si in restul Europei in toamna anului 2007, informeaza un comunicat Dacia. Printre caracteristicile utilitarei Dacia se numara capacitatea de incarcare de 800 de kg, dar si pretul cuprins intre 6.700 si 8.800 de euro, fara optionale. Logan Van contine multe elemente comune cu versiunea break,
Constructorul auto roman Dacia, membru al Grupului Renault, a lansat in Romania si Bulgaria pe 23 ianuarie varianta utilitara a modelului Logan, Logan Van, urmand ca autovehiculul sa fie lansat si in restul Europei in toamna anului 2007, informeaza un comunicat Dacia. Printre caracteristicile utilitarei Dacia se numara capacitatea de incarcare de 800 de kg, dar si pretul cuprins intre 6.700 si 8.800 de euro, fara optionale.
Logan Van contine multe elemente comune cu versiunea break, Logan MCV, precum design-ul si dimensiunile, motorizarile si dotarile disponibile, suspensiile ridicate, garda la sol inalta si scutul de protectie situat sub grupul moto-propulsor. Impactul industrial generat de introducerea Logan VAN pe liniile de fabricatie ale uzinei de la Mioveni a fost minim, avand in vedere ca uzina asambleaza deja versiunea Logan MCV, mentioneaza comunicatul companiei Dacia.
Logan Van este construita pe o platforma Renault Nissan, ca celelalte modele Logan, platforma pe care mai sunt construite modelele Renault Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra. Diferente intre utilitara Van si celelalte modele Logan apar la sistemul de franare cu discuri ventilate pe fata si tamburi pe spate, redimensionat pentru a suporta greutatea marita. Printre dotarile de siguranta se regasesc sistemul ABS (optional) cu repartitor electronic al fortei de franare, airbag-ul frontal sofer si, optional airbag-ul frontal pentru pasager, precum si centurile de siguranta dotate cu trei puncte de fixare. Dispozitivele de protectie exterioare sunt cele existente pe toate vehiculele Logan: protectia tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei. Logan VAN dispune de portiere laterale in spate de tip VP (“ vehicul de persoane ”) ale caror geamuri laterale sunt acoperite cu tabla, iar accesul la spatiul de incarcare se poate face atat prin partea dreapta cat si prin partea stanga. Portierele din spate au trei grade de deschidere, la 40, 90 si 180 de grade, in functie de necesitate si de natura incarcaturii.
Cabina este separata de zona de incarcare printr-un perete din SMC, si contra cost, zona de incarcare poate fi acoperita cu un covor de protectie plastifiat. Logan VAN poate fi echipat cu o gama larga de accesorii, printre care panouri laterale din plastic si galerie de pavilion.
Utilitara Logan Van are o capacitate de incarcare de pana la 800 kg, o capacitate de incarcare pe lungime de 1936 mm, si un volum de incarcare de 2.5 metri cubi. Latimea de incarcare se cifreaza la 1420 mm, iar inaltimea utila la 940 mm.
In momentul lansarii, in Romania si Bulgaria sunt disponibile doua nivele de echipare, “Logan”, cu motorizari de 1.4 litri pe benzina si 1.5 litri pe motorina, si “Pack Confort ”, care ofera pe langa cele doua motorizari ale nivelului “Logan” si propulsorul pe benzina de 1.6 litri si 90 de cai putere. Nivelul “ Pack Confort ” dispune in echiparea standard de directie asistata, inchidere centralizata a portierelor si airbag sofer.
Pe piata din Romania, Logan VAN inlocuieste oferta Pick-Up a vechii game Dacia, iar capacitatea de productie maxima a uzinei de la Mioveni estimata pentru Logan VAN este de 200 de vehicule pe zi.
Sursa: Capital 24 Ianuarie 2007