Dacia a vândut peste 343.000 de maşini în 2011. Vezi în ce ţări s-a exportat cel mai mult

Dacia a vândut anul trecut, la nivel global, 343.233 maşini, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, directorul comercial al companiei, Thomas Dubruel.

Cel mai vândut model a fost SUV-ul (sport utility vehicle) Duster cu 161.203 unităţi, urmat de gama Logan – 95.452 unităţi şi Sandero – 86.578 unităţi.

În România, vânzările Dacia au fost de 30.867 unităţi, iar gama Logan a reprezentat axa principală din punct de vedere comercial, cu 21.099 unităţi. Au fost vândute 2.519 maşini Sandero şi 7.249 Duster.

Peste 15.000 dintre maşinile Dacia livrate pe piaţa internă au fost vândute prin programul de înnoire a parcului auto. În prezent, în lume circulă 1,8 milioane de automobile Dacia.

Situaţia europeană

Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat în 2011 la 252.058 unităţi, în scădere cu 4,6% faţă de 2010 (264.240 unităţi), iar cota de piaţă a producătorului autohton de automobile s-a menţinut anul trecut la 1,9%, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate marţi.

Statisticile ACEA vizează pieţele auto din 28 de state europene – 25 din UE (fără Cipru şi Malta) şi trei state EFTA – Islanda, Norvegia şi Elveţia.

În decembrie 2011 au fost înmatriculate în total 18.978 autoturisme Dacia în cele 28 de state europene, în scădere cu 9,1% faţă de perioada similară din 2010, când înmatriculările s-au situat la 20.870 unităţi.

Pe ansamblu, în 2011, vânzările de autoturisme ale Grupului Renault pe cele 28 de pieţe s-au cifrat la 1.296.978 unităţi, în scădere cu 8,1% faţă de 1.411.937 unităţi în 2010.

În 2011, înmatriculările de autoturisme noi în UE au scăzut cu 17%, la 13.111.209 unităţi, fiind al patrulea an consecutiv de declin. Încetinirea creşterii economiei UE a afectat vânzările principalilor producători auto în Europa. Vânzările grupului german Volkswagen au scăzut anul trecut cu 1,7%, la 13.111.209 unităţi, în timp ce PSA Peugeot Citroen, cel mai mare producător auto din Franţa, a înregistrat în 2011 un declin al vânzărilor de 9%, la 1.643.160 unităţi, iar vânzările companiei italiene Fiat au scăzut cu 12,1%, la 928.390 unităţi. Anul trecut grupurile auto germane BMW şi Daimler au înregistrat creşteri ale vânzărilor de 7,6%, la 780.981 unităţi, şi, respectiv, 0,2%, la 652.790 unităţi.

Vânzări în scădere

Vânzările de automobile Dacia au scăzut anul trecut cu 1,5% la nivel global, de la 348.723 unităţi la 343.233 unităţi, şi cu 16% pe piaţa internă, de la 36.730 unităţi la 30.867 unităţi, potrivit datelor companiei.

Dacia a vândut anul trecut, la nivel global, 343.233 maşini, iar cel mai vândut model a fost SUV-ul (sport utility vehicle) Duster cu 161.203 unităţi, urmat de gama Logan – 95.452 unităţi şi Sandero – 86.578 unităţi,a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, directorul comercial al companiei, Thomas Dubruel.

În România, vânzările Dacia au fost de 30.867 unităţi, iar gama Logan a reprezentat axa principală din punct de vedere comercial, cu 21.099 unităţi. Au fost vândute 2.519 maşini Sandero şi 7.249 Duster. Peste 15.000 dintre maşinile Dacia livrate pe piaţa internă au fost vândute prin programul de înnoire a parcului auto.

Principalele destinaţii de export în 2011 au fost Franţa, Germania şi Italia. În prezent, în lume circulă 1,8 milioane de automobile Dacia.

Vânzările Dacia în afara României au înregistrat în 2011 un nou record, cu peste 312.000 de unităţi comercializate. Marca şi-a consolidat succesul pe piaţa europeană unde au fost înmatriculate 240.470 de vehicule.

Franţa rămâne prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 94.000 de unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 3,5%. Dacia ocupă locul al 5-lea pe piaţa vânzărilor către persoane fizice. Potrivit aceluiaşi criteriu, Duster figurează pe locul al şaselea în clasamentul modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53.148 de înmatriculări.

Germania ocupă a doua poziţie în topul exporturilor Dacia, cu 43.452 de unităţi vândute, în creştere cu 7,8% faţă de anul 2010.

O creştere importantă a vânzărilor Dacia (+15%) a fost înregistrată şi în Italia, unde în 2011 au fost comercializate 26.838 de unităţi.

Alte pieţe externe importante pentru Dacia anul trecut au fost Maroc (22.356 unităţi), Turcia (21.339 unităţi) şi Algeria (19.242 unităţi).

         Ţară      Unităţi
1     Franţa         94.278
2    Germania     43.452
3    Italia            26.838
4    Turcia           21.339
5    Algeria         19.242
6    Spania         15.641
7    Belgia          14.700
8    Polonia          7.382
9    Elveţia           6.051
10    Austria         5.697

*    Maroc (centru de producţie Dacia)       22 356

SURSA: Agerpres