Volumul vânzărilor Renault a fost susţinut în 2009 de cererea ridicată din Europa pentru marca românească low-cost Dacia, însă creşterea popularităţii maşinilor ieftine ridică noi probleme pentru grupul francez, ale cărui modele mai scumpe rămân fără clienţi, potrivit The Wall Street Journal (WSJ). "Creşterea popularităţii acestor maşini - care nu oferă în pachetul de bază direcţie asistată, geamuri electrice sau aer condiţionat - determină noi dificultăţi pentr
Volumul vânzărilor Renault a fost susţinut în 2009 de cererea ridicată din Europa pentru marca românească low-cost Dacia, însă creşterea popularităţii maşinilor ieftine ridică noi probleme pentru grupul francez, ale cărui modele mai scumpe rămân fără clienţi, potrivit The Wall Street Journal (WSJ).
„Creşterea popularităţii acestor maşini – care nu oferă în pachetul de bază direcţie asistată, geamuri electrice sau aer condiţionat – determină noi dificultăţi pentru alte divizii Renault. Analiştii consideră că Daciile ieftine, ale căror preţuri au fost reduse şi mai mult de pachetele de sprijin de la guverne, au schimbat aşteptările pieţei în ceea ce priveşte preţurile automobilelor şi au tras din vânzările modelelor mai scumpe ale Renault”, scrie WSJ.
Vânzările totale ale Dacia au crescut cu 18% în primele şapte luni faţă de perioada similară a anului trecut, avans mai puternic decât al oricărui alt model Renault, aminteşte publicaţia americană.
Dacia a depăşit modelele Fiat sau Nissan
Astfel, vânzările modelelor Sandero şi Logan în Franţa au urcat cu 58% în luna iulie, în timp ce piaţa auto franceză a crescut cu numai 3,1%. Dacia a devenit astfel a opta marcă de pe această piaţă după vânzări, depăşind constructori precum Fiat sau chiar Nissan, partenerul de alianţă al Renault.
În Germania, unde compania românească nu are concurenţă reală pe segmentul low-cost, vânzările Dacia au „explodat” cu 346% în primele şapte luni din acest an, datorită programului de subvenţii guvernamentale pentru înnoirea parcului auto, mai generos decât cel derulat de guvernul francez, notează WSJ.
„Renault vinde multe maşini ieftine, de pe urma cărora nu câştigă prea mulţi bani”, avertizează analistul IHS Global Insight Paul Newton.
Renault a preluat Dacia cu zece ani în urmă, pentru a profita de cererea în creştere de pe pieţele emergente din Europa de Est şi America de Sud.
Iniţial, grupul francez nu intenţiona să introducă modele Dacia în Europa de Vest, însă şi-a schimbat strategia odată ce studiile de piaţă au anunţat cerere foarte ridicată din partea familiilor cu venituri reduse.
„Avem cerere enormă. Nu există vreun produs echivalent pe piaţă, din acest punct de vedere”, a declarat directorul de marketing pentru Franţa al Renault, Guillaume Josselin, referindu-se la modelul Sandero.
Nu se poate garanta livrarea înainte de luna decembrie
Totodată, un vânzător de la un dealer de lângă Paris a declarat că cererea pentru Sandero este atât de ridicată încât nu poate garanta clienţilor livrarea înainte de luna decembrie. Dealerul spune, pe de altă parte, că ar prefera să vândă modele ceva mai scumpe, care ar asigura o marjă de profit mai largă.
Reprezentanţii grupului Renault au arătat, în trecut, că vânzările ridicate ale Dacia nu afectează marjele de profit ale grupului, datorită costurilor reduse de producţie ale gamelor de modele.
SURSA: Mediafax