Fabrica din Toliatti a început producția noului model Lada Largus

Războiul dintre Rusia și Ucraina a avut un impact semnificativ și asupra industriei auto. Recent, compania rusă AvtoVAZ a descoperit mai multe matrițe abandonate în fabrica Renault.

Matrițele aparțin modelului Dacia Logan MCV. Astfel, începând cu 20 iunie 2024, fabrica din Toliatti a început producția noului model Lada Largus.

Noul model este versiunea break, MCV, a primei generații Dacia Logan, care a fost produs în România, la Mioveni, până în 2006.

În vara anului trecut, AvtoVAZ a produs ultimele modele Dacia Logan utilizând piese Renault. Autoturismele fabricate în acest an, atât modelele break, cât și cele van, vor fi realizate exclusiv cu componente provenite din Rusia și China.

Lada Largus Classic are 5 locuri și un preț de pornire de 16.700 de euro, echivalentul a 1,66 milioane de ruble. Aceasta este echipată cu un motor pe benzină și include airbag doar pentru șofer și ABS.

Varianta utilitară a modelului Lada Largus este dotată cu aer condiționat, ABS și airbag pentru șofer. Acest model este mai scump decât Lada Largus Classic, având un preț de 17.700 de euro, echivalentul a 1,67 milioane de ruble.

Fabrica AvtoVAZ mai poartă numele celebrului model Lada

Fabrica AvtoVAZ este cunoscută și sub numele celui mai celebru model de mașină al său, Lada. Aceasta a fost fondată în 1966, în colaborare cu faimoasa companie auto italiană Fiat.

Prima mașină a ieșit pe porțile fabricii în 1970. Punctul maxim al producției a fost atins în anii ’80, când AvtoVAZ producea peste 700.000 de vehicule pe an. În timp, producția a început să se ajusteze, pe măsură ce cererea a scăzut.

AutoVAZ continuă să fie una dintre cele mai mari companii auto din Rusia. Modelele lansate de AutoVAZ sunt renumite pentru prețurile accesibile și durabilitatea lor în timp.

Lada are mașină electrică. e-Niva, SUV cu design modern

La un salon auto , rușii au prezentat, în urmă cu câteva luni, autoturismul e-Niva. Aceasta nu este o mașină de serie și nici măcar un prototip de pre-producție, ci un model de cercetare, practic, o mașină concept.

Motorul electric este conectat direct la cutia de transfer prin intermediul unui arbore intermediar.

Bateria este formată din două blocuri: unul sub scaunul din spate, al doilea – în portbagaj.

Motorul electric are o putere nominală – 60 kW, o putere de vârf – 120 kW, capacitatea bateriei – 34 kWh, o utonomie – 175 de kilometri și imp de încărcare de la o priză casnică – 12 ore, scrie adevărul.ro