Dacia a introdus al doilea SUV în portofoliul său – Bigster

Un moment semnificativ pentru Dacia, care a introdus al doilea SUV din portofoliul său, acesta fiind și cel mai mare și mai scump model disponibil. Prețul de pornire pentru Bigster în România este de 25.000 de euro.

Bigster este un model mai mare decât renumitul Duster și va fi fabricat în România, la uzina Dacia din Pitești. Prețurile încep de la puțin sub 25.000 de euro pentru varianta cu motor termic și sub 30.000 de euro pentru modelul Full Hybrid, aducând astfel inovații semnificative în oferta Dacia.

dacia bigster
SURSA FOTO: Dacia

Odată cu lansarea Bigster, Dacia pătrunde în segmentul C-SUV, acest model fiind o noutate pentru producătorul român, după ce a fost prezentat inițial ca un concept în urmă cu aproximativ trei ani și jumătate.

Deși cele două vehicule prezintă similarități și utilizează aceeași platformă CMF-B, diferențele între ele sunt evidente.

Bigster dispune de o bară de protecție cu un design distinctiv. Capota are un aspect sculptat, iar partea frontală este echipată cu o grilă lată, de un negru lucios, care prezintă sigla „Dacia link” în centru. Pe laterale se află elemente decorative dreptunghiulare, asemănătoare celor de pe Duster. Culoarea scuturilor din față și din spate, precum și protecțiile laterale de la nivelul pasajelor roților, este realizată din plastic reciclat.

bara protectie bigster
SURSA FOTO: Dacia

Diferențele între Bigster și Journey

Bigster vine echipat standard cu jante din aliaj de 17 sau 18 inch, iar la versiunea superioară, Journey, clienții pot alege opțional jante de 19 inch. La nivelurile superioare, se oferă și posibilitatea de a personaliza caroseria cu o vopsea în două nuanțe, incluzând un pavilion de culoare neagră, o premieră pentru modelele Dacia de mari dimensiuni. De asemenea, o nouă nuanță de caroserie, Indigo Blue, este disponibilă. Între zona în care cele două tonuri se întâlnesc, se află un logo proeminent cu inscripția Bigster.

Designul posterior al Daciei Bigster se deosebește de cel al lui Duster printr-un acoperiș mai lung, care conferă o linie mai dreaptă părții din spate. Hayonul este conceput pentru a oferi un acces ușor la un compartiment de bagaje mai generos. Accesul la vehicul este simplificat printr-un sistem de card pentru mâini libere, iar hayonul electric este standard pe modelul Bigster Journey și opțional pe versiunea Extreme. Portbagajul lui Bigster are o capacitate impresionantă de 667 de litri. La fel ca în cazul lui Duster, protecțiile ușilor nu acoperă pragurile, ceea ce poate reprezenta un dezavantaj.

Interiorul lui Bigster oferă o atmosferă similară cu cea a modelului Duster, păstrând un design familiar. Informațiile relevante pentru conducere sunt afișate pe un tablou de bord digital, disponibil în variante de 7 sau 10,1 inch, în funcție de echipare, iar sistemul multimedia beneficiază de un ecran central tactil de 10,1 inch. Modelele Bigster Essential și Expression sunt dotate cu sistemul multimedia Media Display, care include 4 difuzoare și suport pentru conectivitate wireless prin Apple CarPlay și Android Auto.

dacia bigster fata
SURSA FOTO: Dacia

Bigster este echipat cu un sistem de climatizare pe două zone pentru pasagerii din față și aeratoare separate pentru cei din spate. De asemenea, este inclus un încărcător prin inducție pentru smartphone-uri.

Noul model are plafon panoramic

Bigster dispune de o trapa cu o lungime de 120 cm, care poate fi întredeschisă sau deschisă complet pe o distanță de 35 cm, aducând multă lumină în interior. Plafonul panoramic este standard pe versiunea Extreme și opțional pe modelul Journey.

plafon portbagaj bigster
SURSA FOTO: Dacia

Modelele Bigster Extreme și Journey sunt echipate cu sistemul multimedia Media Nav Live, care include navigație conectată și furnizează informații în timp real despre traficul rutier, având o cartografie actualizată pentru o perioadă de 8 ani.

Pentru locurile din față, există trei opțiuni de consolă centrală: joasă, intermediară sau, în premieră pentru un model Dacia, o consolă înaltă ce include o cotieră cu compartiment frigorific, un încărcător prin inducție și un spațiu generos de depozitare.

Bigster oferă suficient spațiu pentru 5 pasageri, împreună cu bagajele acestora. Un aspect important este că scaunul șoferului este echipat standard cu comenzi electrice pentru ajustarea înălțimii și înclinarea spătarului.

De asemenea, modelul asigură un confort acustic superior în interior, parbrizul având un tratament special pentru reducerea zgomotului.

Dacia Bigster – Motorizări HYBRID 155 (transmisie automată)

Dacia Bigster marchează debutul noii motorizări HYBRID 155, un motor pe benzină de 1,8 litri, cu 4 cilindri și 107 CP, fabricat în Spania. Această motorizare include două motoare electrice: unul de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune, alături de o baterie de 1,4 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh fără ca șoferul să perceapă acest proces.

motor bigster
SURSA FOTO: Dacia

TCe 140

Acest motor este o variantă derivată din propulsorul TCe 130 de pe Noul Duster. Această motorizare inițială combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 litri turbo cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid ajută motorul termic în timpul demarajelor și accelerațiilor, reducând consumul mediu cu aproximativ 10% (5,6 l/100 km) și emisiile de CO2 la 129 g/km, comparativ cu un motor termic similar.

ECO-G 140 cu GPL – autonomie de 1.450 de km

Dacia Bigster oferă o motorizare care combină carburația mixtă cu un sistem mild-hybrid de 48 V. Acest sistem susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 litri turbo, fie că acesta funcționează pe benzină sau GPL, în etapele de demaraj și accelerație, maximizând plăcerea de a conduce și eficiența. Datorită celor două rezervoare, cu o capacitate totală de 99 litri (50 litri benzină și 49 litri GPL), autonomia ajunge la 1.450 km. Rezervorul de GPL este amplasat sub planșeul portbagajului, astfel că nu afectează volumul de încărcare.

TCe 130 4×4

Bigster este, de asemenea, adaptat pentru off-road, având o transmisie integrală și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, asociată cu un sistem mild-hybrid de 48 V. Acest sistem sprijină motorul cu 3 cilindri de 1,2 litri turbo în etapele de demaraj și accelerație, facilitând, de asemenea, frânarea regenerativă, care permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod imperceptibil pentru șofer.