Dacia Bigster, în teste pe străzile din Spania. Ce aduce nou față de Duster

dacia bigster concept

SURSA FOTO: Dacia

Noul model Bigster al celor de la Dacia vine cu o serie de noutăți față de popularul Duster. Un prototip a fost surprins în teste în Spania, care are noul sistem de tracțiune integrală e-4WD, bazat pe un motor electric.

Dacia Bigster, premiera în octombrie

Luna octombrie 2023 va marca premiera mondială a mult așteptatului model Dacia Bigster, un SUV considerat a fi un „Duster mai mare”, dar care va aduce numeroase inovații tehnologice și un design diferit. Bigster este primul SUV al mărcii Dacia care va beneficia de un nou sistem de tracțiune integrală electrică, numit e-4WD, care marchează o premieră importantă pentru producătorul român.

Una dintre cele mai notabile inovații ale modelului Bigster va fi sistemul de tracțiune integrală e-4WD, care se bazează pe o combinație de motor cu combustie pentru puntea față și un motor electric pentru puntea spate. Spre deosebire de sistemele tradiționale de tracțiune 4×4, acest sistem elimină necesitatea unui cardan, ceea ce duce la o reducere a greutății și un control mai bun al emisiilor de CO2. Sistemul a fost dezvoltat de Renault și este deja în faza de testare avansată.

Un set de fotografii realizate de paparazzi în Spania au surprins testarea unui prototip. Acest prototip folosește o caroserie falsă de Captur, o tehnică comună printre producătorii auto pentru a masca noile modele în timpul testărilor. Sub această caroserie de Captur alungită se ascunde, de fapt, noul sistem de tracțiune integrală e-4WD, bazat pe un motor electric amplasat pe puntea spate.

SURSA FOTO: L’Argus

O altă inovație importantă este introducerea unei cutii automate pe versiunile 4×4 ale Dacia Bigster, o cerință din ce în ce mai frecventă din partea clienților. Această combinație de tracțiune integrală, tehnologie hibridă și cutie automată va oferi un pachet de caracteristici dorite de mulți șoferi care caută confort, versatilitate și eficiență.

Noua gamă de motorizări: Mild-hybrid, ECO-G și Hybrid

Bigster va veni echipat cu o serie de motorizări noi, inclusiv varianta mild-hybrid de 1.2 TCE cu trei cilindri, care dezvoltă 130 CP. Acest motor se bazează pe o arhitectură de 48 de volți, permițând reîncărcarea bateriei Li-Ion în timpul frânării, oferind astfel un surplus de putere în timpul accelerațiilor și reducând emisiile.

Pe lângă acest motor, Bigster și Duster vor beneficia și de un motor nou de 1.8 litri, care va înlocui actualul 1.6 Hybrid 140. Acesta va genera 170 CP și va fi cuplat la o cutie de viteze nouă, dezvoltată în parteneriat cu Whylot, care va aduce eficiență sporită și performanțe mai bune.

Diferențiele față de Duster

Bigster va fi diferit de Duster nu doar prin dimensiuni, ci și prin poziționarea sa pe piață. Modelul va fi cu 15-16 cm mai lung decât Duster și va fi un SUV orientat mai mult către confortul și eleganța necesare în călătoriile lungi. Designul exterior și interior va reflecta această diferențiere, fiind conceput să atragă clienți care caută o mașină spațioasă și confortabilă, în timp ce Duster va rămâne un crossover robust, orientat spre aventură și off-road.

Denis Le Vot, șeful Dacia, a subliniat că Bigster va fi mai mult un SUV pentru „cruising” și va satisface nevoile celor care caută confort și spațiu într-un vehicul din segmentul C. Această abordare va diferenția clar Bigster de Duster, care va continua să fie promovat ca un model durabil și practic pentru teren accidentat.