Dacia Bigster, cu prețuri care pornesc de la 23.000 de euro și ajung la peste 30.000 de euro în versiunile complet echipate, nu este doar o simplă extindere a ofertei Dacia, ci un pas strategic important pentru viitorul brandului.
Bigster reprezintă cea mai complexă producție din istoria Dacia. Potrivit oficialilor, chiar și procesele aparent simple, cum ar fi vopsirea, sunt mai solicitante, iar acest lucru afectează ritmul de producție. Cu toate acestea, există un potențial de creștere a capacității uzinei, care ar putea atinge un plus de 5-10%, dacă aprovizionarea și logistica rămân stabile. Producția a început deja, iar comenzile au fost deschise în ianuarie, cu estimări optimiste pentru un volum de producție anual de 350.000 de unități, după ce anul trecut s-au produs 309.000 vehicule.
Tendințele clienților și opțiunile hibrid
Un alt aspect remarcabil al noii linii de producție este orientarea clienților către variantele hibride. Aproape două treimi dintre cei care au comandat Bigster în România au ales versiunea full-hibrid, ceea ce se aliniază cu tendința generală a pieței.
Modelele hibride câștigă rapid teren în portofoliul Dacia, iar Bigster nu face excepție. Ponderea celor care optează pentru motorizarea hibridă este dublă față de modelele anterioare, precum Duster, ceea ce sugerează o schimbare de mentalitate în rândul consumatorilor, mai sensibili acum la eficiența energetică și la emisii reduse.
Prețul și competiția în segmentul C
În ceea ce privește prețul, Bigster se situează într-o zonă competitivă, având în vedere că varianțele cele mai bine echipate ajung la aproximativ 32.000 de euro.
Acest lucru îl plasează într-o competiție directă cu modele precum Renault Austral, Ford Kuga sau Hyundai Tucson.
Totuși, Dacia are un avantaj semnificativ în fața concurenței datorită imaginii sale de brand accesibil, iar prin oferirea unor motorizări hibride eficiente și performante, precum noul motor HYBRID 155, Dacia speră să atragă o clientelă nouă, în special pe cei care anterior erau fideli altor mărci, dar sunt acum tentați de prețurile mai accesibile.
Un alt factor important este strategia Dacia de a atrage clienți noi. Conform oficialilor, Bigster este văzut ca un model cu un potențial mai mare de a atrage noi cumpărători față de Duster, unii dintre aceștia fiind persoane care nu ar fi ales anterior un model Dacia.
Ponderea celor care aleg vehicule din segmentul C este în creștere, iar prețul accesibil al Bigster comparativ cu alte SUV-uri din aceeași categorie ar putea determina mulți consumatori să facă trecerea la marca românească.
Bigster nu este ”doar un Duster mai mare”
Mihai Bordeanu, directorul general Dacia, subliniază că Bigster nu este doar un Duster mai mare, așa cum s-ar putea presupune la prima vedere.
„Intrarea în segmentul C este o mișcare strategică rară și importantă pentru Dacia”, spune Bordeanu.
Astfel, Bigster reprezintă o investiție semnificativă în diversificarea ofertei Dacia și în atragerea unui public mai larg, dornic de un SUV performant și accesibil.