Conform unui studiu realizat de Global Insight la solicitarea Comitetului pentru Industrie, Energie şi Cercetare din cadrul Parlamentului European (ITRE), uzina de la Mioveni a avut în ultimul trimestru din 2008 şi primul din 2009, cea mai lungă perioadă de stopare temporară a producţiei din cadrul grupului Renault. Cu un timp cumulat de 42 de zile, Automobile Dacia a depăşit uzinele de la Valladolid şi Avila din Spania (câte 30 de zile), Sandouville – Franţa (23 de zile), Flins – Franţa (20 de zile), Palencia – Spania (15 zile), Douai – Franţa (11 zile), Novo Mesto – Slovenia (9 zile) şi Mauberge – Franţa (7 zile).
Dintre toate fabricile europene ale marilor producători, ce mai lungă oprire temporară a fost cea de la Termini aparţinând grupului Fiat care a stat nu mai puţin de 67 de zile din intervalul de şase luni. Alte uzine cu opriri temporare majore au fost Pomigliano (Fiat) – Italia, cu 59 de zile, Poissy (PSA Peugeot-Citroen) – Franţa, cu 57 de zile, Mirafiori (Fiat) – Italia, cu 54 de zile, Cassino (Fiat) – Italia, cu 52 de zile şi Sochaux (PSA Peugeot-Citroen) – Franţa, cu 48 de zile.
Cuantificate pe grupuri auto, cele mai lungi opriri ale tuturor uzinelor au aparţinut italienilor de la Fiat – 286 de zile, francezilor de la PSA Peugeot-Citroen – 229 de zile şi nemţilor de la Volkswagen – 217 zile.
Totalul zilelor de oprire temporară (grupuri auto)*
Fiat 286
PSA 229
VW 217
Renault 187
GM 181
BMW 124
Daimler 114
Ford 99
Toyota 53
Honda 52
Nissan 39
Hyundai-KIA 13
*Clasament realizat prin cumularea zilelor de stopare a activităţii la toate uzinele aparţinând fiecărui grup în perioada octombrie 2008 – martie 2009.