Dacia, cea mai lungă oprire temporară din grupul Renault

Conform unui studiu realizat de Global Insight la solicitarea Comitetului pentru Industrie, Energie şi Cercetare din cadrul Parlamentului European (ITRE), uzina de la Mioveni a avut în ultimul trimestru din 2008 şi primul din 2009, cea mai lungă perioadă de stopare temporară a producţiei din cadrul grupului Renault. Cu un timp cumulat de 42 de zile, Automobile Dacia a depăşit uzinele de la Valladolid şi Avila din Spania (câte 30 de zile), Sandouville – Franţa (23 de zile), Flin

Conform unui studiu realizat de Global Insight la solicitarea Comitetului pentru Industrie, Energie şi Cercetare din cadrul Parlamentului European (ITRE), uzina de la Mioveni a avut în ultimul trimestru din 2008 şi primul din 2009, cea mai lungă perioadă de stopare temporară a producţiei din cadrul grupului Renault. Cu un timp cumulat de 42 de zile, Automobile Dacia a depăşit uzinele de la Valladolid şi Avila din Spania (câte 30 de zile), Sandouville – Franţa (23 de zile), Flins – Franţa (20 de zile), Palencia – Spania (15 zile), Douai – Franţa (11 zile), Novo Mesto – Slovenia (9 zile) şi Mauberge – Franţa (7 zile).

Dintre toate fabricile europene ale marilor producători, ce mai lungă oprire temporară a fost cea de la Termini aparţinând grupului Fiat care a stat nu mai puţin de 67 de zile din intervalul de şase luni. Alte uzine cu opriri temporare majore au fost Pomigliano (Fiat) – Italia, cu 59 de zile, Poissy (PSA Peugeot-Citroen) – Franţa, cu 57 de zile, Mirafiori (Fiat) – Italia, cu 54 de zile, Cassino (Fiat) – Italia, cu 52 de zile şi Sochaux (PSA Peugeot-Citroen) – Franţa, cu 48 de zile.

Cuantificate pe grupuri auto, cele mai lungi opriri ale tuturor uzinelor au aparţinut italienilor de la Fiat – 286 de zile, francezilor de la PSA Peugeot-Citroen – 229 de zile şi nemţilor de la Volkswagen – 217 zile.

Totalul zilelor de oprire temporară (grupuri auto)*

Fiat 286
PSA 229
VW 217
Renault 187
GM 181
BMW 124
Daimler 114
Ford 99
Toyota 53
Honda 52
Nissan 39
Hyundai-KIA 13

*Clasament realizat prin cumularea zilelor de stopare a activităţii la toate uzinele aparţinând fiecărui grup în perioada octombrie 2008 – martie 2009.