În luna februarie au fost vândute în UE 26.821 de maşini Dacia, mai mult cu 6.800 de unități față de aceeași lună a anului trecut. În primele două luni ale anului, avansul mărcii Dacia a fost de 36,5%, fiind vândute aproape 55.000 de unități.
Cota de piaţă a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, faţă de 2,4% la începutul anului trecut.
Marca Renault a înregistrat o creştere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unităţi.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vândut în februarie, în UE, aproape 212.000 de automobile, în urcare cu 8%, creştere datorată mărcilor Audi, Skoda şi Seat.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, a înregistrat în februarie o cretere de 3,6%, la 104.100 automobile. Vânzările mărcii Peugeot au urcat cu 6,8%, în timp ce Citroen a stagnat.
Vânzările de autoturisme noi din UE au crescut în februarie la 861.058 de unităţi, faţă de aproape 797.500 mașini vândute în aceeaşi lună a anului trecut.
În ceea ce privește vânzările de autovehicule în principalele piețe europene doar în Franța s-a consemnat o scădere, de 1,4%. În Germania, cea mai mare economie din UE, înmatriculările de automobile noi au crescut în februarie cu 4,3%, la 209.300 unităţi, în timp ce în Franţa a fost înregistrată o scădere de 1,4%, la 141.300 autoturisme.
Vânzările din Italia au urcat cu 8,6%, la 118.300 unităţi, iar Spania a raportat o creştere de 17,8%, la 68.800 autoturisme, datorită programului "rabla". În Marea Britanie, vânzările auto au avansat în februarie cu 3%, 68.700 maşini.