Vânzările mărcii Dacia în statele membre UE au urcat în a doua lună a anului cu 34% față de aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând astfel cea mai mare creștere a vânzărilor, conform datelor publicate astăzi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
În luna februarie au fost vândute în UE 26.821 de maşini Dacia, mai mult cu 6.800 de unități față de aceeași lună a anului trecut. În primele două luni ale anului, avansul mărcii Dacia a fost de 36,5%, fiind vândute aproape 55.000 de unități.
Cota de piaţă a Dacia în UE a ajuns la 3,1%, faţă de 2,4% la începutul anului trecut.
Marca Renault a înregistrat o creştere de 4%, astfel că vânzările grupului francez, al treilea producător auto european, au avansat în februarie cu 11,7%, la 86.500 unităţi.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vândut în februarie, în UE, aproape 212.000 de automobile, în urcare cu 8%, creştere datorată mărcilor Audi, Skoda şi Seat.
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producător auto din Europa, a înregistrat în februarie o cretere de 3,6%, la 104.100 automobile. Vânzările mărcii Peugeot au urcat cu 6,8%, în timp ce Citroen a stagnat.
Vânzările de autoturisme noi din UE au crescut în februarie la 861.058 de unităţi, faţă de aproape 797.500 mașini vândute în aceeaşi lună a anului trecut.
În ceea ce privește vânzările de autovehicule în principalele piețe europene doar în Franța s-a consemnat o scădere, de 1,4%. În Germania, cea mai mare economie din UE, înmatriculările de automobile noi au crescut în februarie cu 4,3%, la 209.300 unităţi, în timp ce în Franţa a fost înregistrată o scădere de 1,4%, la 141.300 autoturisme.
Vânzările din Italia au urcat cu 8,6%, la 118.300 unităţi, iar Spania a raportat o creştere de 17,8%, la 68.800 autoturisme, datorită programului "rabla". În Marea Britanie, vânzările auto au avansat în februarie cu 3%, 68.700 maşini.