Cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 2,4% la 2,9%, pentru perioada menționată, numărul de mașini Dacia vândute în Europa (UE plus EFTA) fiind de 250.769 de unităţi, faţă de 193.703 vehicule comercializate în perioada ianuarie-august 2013.
Anul trecut, vânzările Dacia în afara României au înregistrat un nou record, cu peste 404 000 de unităţi comercializate. "În condițiile unei piețe europene anemice, în regres cu 1,7% față de anul 2012, marca românească și-a continuat ofensiva comercială, livrările sale crescând cu 25,9%. În total, peste 290 000 de vehicule Dacia au fost înmatriculate în 2013 pe piețele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 2,11%", anunța Dacia la începutul acestui an.
Skoda, după Dacia
Pe locul secund se află marca Skoda, cu o creștere de 20,9%, de la 323.341de unități la 390.928 de mașini vândute.
Vânzările grupurilor auto germane Volkswagen şi Daimler au crescut cu 8% şi, respectiv, 1,6%, livrările grupurilor franceze Renault şi PSA Peugeot Citroen cu 16,1% şi, respectiv, 4%, ale Ford cu 6,5%, în timp ce livrările General Motors au scăzut cu 3,2%.
În august 2014 au fost înmatriculate 22.018 de autoturisme Dacia în Europa (UE plus EFTA), mai multe cu 2,4% faţă de perioada similară din 2013, când înmatriculările s-au situat la 21.498 vehicule.
Citiți și: România, printre statele cu cele mai mari creșteri ale numărului înmatriculărilor de autoturisme noi
Luna trecută, vânzările Ford au crescut cu 15,2%, ale Volkswagen cu 9,3%, ale PSA Peugeot Citroen cu 1,6%, în timp ce livrările grupului Renault au scăzut cu 3,3%, ale Daimler cu 4,8%, ale General Motors cu 15%.
Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerţ Liber (EFTA), respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia.