Grupul Renault, care include şi brandul low-cost Dacia şi divizia Renault Samsung Motors din Coreea de Sud, a anunţat scăderea vânzărilor pe plan mondial cu 1,9% în perioada ianuarie-iunie 2013 deoarece al şaselea an de declin pe piaţa europeană nu a compensat avansul vânzărilor în afara Europei.
Livrările grupului Renault au scăzut în primele şase luni din acest an la 1,3 milioane de automobile şi vehicule comerciale uşoare, de la 1,33 milioane în perioada similară din 2012. Renault încearcă să-şi extindă vânzările pe pieţele din Rusia, Africa de Nord şi America de Sud pentru a-şi reduce dependenţa de Europa, unde cererea pentru automobile ar urma să scadă la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani. Producătorul auto francez vrea să vândă pe plan mondial mai multe vehicule în 2013 decât în 2012 şi să-şi sporească cota de piaţă în Europa.
Pe piaţa europeană, vânzările Renault au înregistrat un declin de 7,3%, la 656.580 vehicule, în timp ce în afara Europei vânzările au crescut cu 4,3%, reprezentând 50% din totalul vânzărilor globale, faţă de 47% în urmă cu un an. Piaţa auto mondială ar urma să înregistreze o creştere de 2%, estimează Renault, faţă de 3% cât prognoza anterior, din cauza încetinirii creşterii pe pieţele auto din unele state emergente.
Renault îşi va continua expansiunea pe pieţele emergente, acum Rusia devenind a doua mare piaţă a companiei, după Franţa. Grupul auto face de asemenea progrese în India. Directorul comercial al Renault, Jerome Stoll, a declarat că această performanţă reflectă succesul brandului Dacia, care reprezintă 16% din vânzările grupului. Oficialul Renault a afirmat că cel mai de succes model pe plan mondial al fost Dacia Duster, în primul semestru s-a vândut 189.000 de vehicule Duster.
Compania Dacia de la Mioveni a fost preluată de Renault în anul 1999.
Sursa: Agerpres