Producătorul român de autoturisme de la Mioveni continuă să crească în ochii occidentalilor în fiecare an, mai ales prin raportul calitate-preț al mașinilor.
Vânzările de autoturisme noi în Germania au scăzut cu 0,2% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, în timp ce Dacia a raportat un avans de 14,5%, la 71.746 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA).
Printre modelele cu cele mai bune evoluţii în 2017 se află Jeep (cu un avans al livrărilor de 27,9%), Seat (12,5%) şi Ford (2,3%). Anul trecut, cel mai bine vândut brand din Germania a fost Volkswagen, cu un avans de 1,5%, la 643.518 unităţi. Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul modelelor Tesla (42,9%), Nissan (26%), Land Rover (23,3%), Renault (3,4%) şi Mercedes (2,2%).
În 2018, cota de piaţă a vehiculelor echipate cu motoare diesel s-a redus la 32,3%, de la 38,8% în 2017, în timp ce la vehiculele pe benzină cota de piaţă s-a majorat la 62,4%, de la 57,7% în 2017. Cererea pentru maşini hibride a crescut cu 53,8%, iar vânzările de maşini electrice au înregistrat un avans de 43,9%, arată datele KBA.
În decembrie, vânzările de autoturisme noi pe cea mai mare piaţă auto din Europa au scăzut cu 6,7%, la 237.058 unităţi, iar Dacia a raportat un declin de 0,2%, la 4.886 vehicule.
Scăderi semnificative s-au înregistrat în rândul mărcilor Tesla (63,8%), Nissan (39,1%), Renault (21,3%), Land Rover (15,4%), Seat (14,9%), Ford (12%), Volkswagen (10,9%), creşteri fiind raportate de Mercedes (21,7%), Fiat (20,4%), Jaguar (15,8%) şi Jeep (8,8%)