Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din UE, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
În 2014, Dacia a vândut 23.862 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 37,17% faţă de 2013, când a înmatriculat 17.146 de unităţi. Cota de piaţă a constructorului autohton de automobile s-a majorat de la 0,76% la 0,96%.
Modelele cel mai bine vândute în 2014 au fost Fiesta şi Focus – de la Ford, urmate de Corsa – de la Vauxhall, Golf – de la Volkswagen, şi Astra – de la Vauxhall.
Directorul general al SMMT, Mike Hawes, se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de 2-3% în 2015, pe fondul evoluţiei foarte bune a economiei, a ofertelor financiare atractive pentru achiziţionarea automobilelor şi a preţului redus al petrolului.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au crescut în decembrie cu 8,7%, la 166.198 unităţi, faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 152.918 unităţi.
Luna trecută, Dacia a vândut 1.503 vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 26,58% faţă de perioada similară din 2013, când a înmatriculat 2.047 de unităţi. Cota de piaţă a constructorului autohton de automobile a scăzut de la 1,34% la 0,90%
Modelele cel mai bine vândute luna trecută au fost Corsa – de la Vauxhall, Fiesta şi Focus – de la Ford, Mini – de la BMW şi Astra – de la Vauxhall.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
AGERPRES