Dacia după Duster: câte un nou model pe an şi «o surpriză» în 2012

Lansarea primului SUV Dacia este doar semnalul unei noi internaţionalizări a mărcii româneşti. Oficialii Renault vorbesc deja despre alte patru modele şi despre reînnoirea gamei. Lansarea celui de-al şaselea model al gamei Dacia cu ocazia expoziţiei auto de la Geneva a oferit oficialilor grupului Renault prilejul de a se lansa într-o serie de declaraţii optimiste legate de viitorul mărcii româneşti. Dacă şeful suprem al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat că se a

Lansarea primului SUV Dacia este doar semnalul unei noi internaţionalizări a mărcii româneşti. Oficialii Renault vorbesc deja despre alte patru modele şi despre reînnoirea gamei.

Lansarea celui de-al şaselea model al gamei Dacia cu ocazia expoziţiei auto de la Geneva a oferit oficialilor grupului Renault prilejul de a se lansa într-o serie de declaraţii optimiste legate de viitorul mărcii româneşti. Dacă şeful suprem al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a declarat că se aşteaptă ca piaţa auto europeană să scadă cu încă 10% în 2010, dar că Dacia are forţa necesară să îşi majoreze vânzările, Patrick Pelata, şeful operaţional al grupului francez, a ţinut să menţioneze că este foarte încrezător în creşterea mărcii româneşti. „Dacia poate creşte cu încă 50% în Europa. Poate chiar cu mai mult de atât“, a spus Pelata, în cadrul unei întâlniri cu un grup restrâns de jurnalişti români.

Mult mai interesantă a fost însă opinia numărului doi din grupul Renault despre viitoarele produse ale Dacia: „Duster este un element foarte important în expansiunea gamei Dacia. Am anunţat deja că aceasta poate cuprinde până la zece modele. Activitatea pentru dezvoltarea noii game Logan şi Sandero a început deja de ceva timp. Acesta este un subiect foarte important pentru Renault. Când am început dezvoltarea primei variante Logan, în 2001, exista o singură uzină, iar acum concepţia trebuie făcută astfel încât să putem industrializa modelele în zece uzine“. Şeful programului entry-level (X90) din grupul Renault, Gerard De­troubet, a fost chiar mai clar: „Mai este loc de modele în familia Dacia. Dacă priviţi atent segmentele pe care am intrat, vă puteţi imagina destul de bine o maşină de mici dimensiuni şi una mai mare decât Logan“. Detourbet a dat de înţeles şi că unele dintre viitoarele modele Dacia nu vor mai fi produse la Mioveni, ci la alte uzine din Maroc sau India.

Modele noi, uzine mai multe

În acelaşi timp, vice­pre­şe­­­dintele Dacia, Con­­­­stan­­tin Stroe, a de­clarat pentru Capital că importanţa centrului de la Mioveni creşte pe zi ce trece în cadrul grupului şi că „în fiecare an Dacia va prezenta ceva nou, iar în 2012 o să vedeţi lucruri extrem de interesante ieşind de pe linia de asamblare a uzinei de la Mioveni“. Adăugând la aceste declaraţii şi pe cea a directorului comercial al grupului Renault în România, Fabrice Cambolive, care a  menţionat că „se lucrează deja la viitoarea gamă Logan, al cărei prim exponent ar putea intra pe piaţă în următorii doi-trei ani“, este destul de clar că, în 2012, de pe liniile de asamblare ale uzinei de la Mioveni va ieşi „noul Logan“. Despre viitorul model, Patrick Pelata spune că „va avea un aspect mai modern, mai agreabil. Aceasta va fi principala sarcină a centrului din România, după Duster“.

 

Motivele pentru care e necesar ca familia de vehicule ce va înlocui Logan să devină mai atractivă pentru clienţi trebuie căutate la concurenţă: „Va fi mult mai greu decât ceea ce am fost nevoiţi să facem în 2001-2004. Şi trebuie să facem totul bine, pentru că deja avem competitori şi în acest segment. Toyota face un «anti-Logan» în India, China, Thailanda, Brazilia şi Rusia“, menţionează Pelata.

Numai că schimbarea gamei aduce după ea şi o arie mai extinsă de producţie. „Când am început dezvoltarea primei variante Logan, în 2001, exista o singură uzină, iar acum concepţia trebuie făcută astfel încât să putem industrializa modelele în zece uzine. E mult mai complicat decât atunci. Dacă vorbim numai despre consultarea cu furnizorii pentru noile piese trebuie să vă gândiţi că acum discutăm la nivel mondial, astfel încât să optimizăm construcţia şi distribuţia acestor piese. Toţi furnizorii vor primi în curând cereri de ofertă de la noi pentru a furniza piese către toate uzinele care asamblează modele Logan sau Sandero“, mai spune COO-ul Renault.

În mod cert, Duster nu este doar un nou model Dacia. Este un vector de imagine, care are sarcina de a deschide drumul pentru o nouă gamă Dacia. Testul acestei noi game pare a fi piaţa din Marea Britanie, unde Renault are în plan să intre cu Duster în 2012, „urmat de viitoarele generaţii ale modelelor Logan şi Sandero“.

 

Dacia va prezenta în fiecare an ceva nou, iar în 2012 o să vedeţi lucruri extrem de interesante ieşind din uzina de la Mioveni.
Constantin Stroe, vicepreşedinte Dacia

 

Lucrăm deja la viitoarea gamă Logan, al cărei prim exponent ar putea intra pe piaţă în următorii doi-trei ani. Atât pot spune în acest moment.
Fabrice Cambolive, director comercial Dacia, Renault, Nissan

 

Viitorul Logan va avea un aspect mai modern, mai agreabil. Aceasta va fi principala sarcină a centrului din România, după Duster.
Patrick Pelata, COO Renault Group

50% estimează Patrick Pelata, numărul doi din grupul Renault după Carlos Ghosn, că poate fi creşterea vânzărilor mărcii Dacia în Europa