Modelul emblematic al mărcii Dacia se prezintă cu un nou design, atât exterior, cât și interior, și cu o gamă extinsă de echipamente.. Noul Duster păstrează însă atuurile care au contribuit la succesul primei generații : un spațiu interior generos, capacități remarcabile în off-road și un preț invidiat de mulți competitori.
În exterior, stilul abordat conferă modelului un aspect mai viguros, deși dimensiunile exterioare sunt aproape neschimbate. În interior, planșa de bord și scaunele au fost complet redesenate, iar capacitatea de depozitare a fost sporită prin introducerea unor noi spații, ingenioase.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți precum sistem «multiview camera», senzor de monitorizare a unghiul mort, airbag-uri cortină, sistem de climatizare automată, card de acces mâini libere și sistem de activare automată a farurilor.
Revenind la interior, principalul atu al noii versiuni, trebuie spus că dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit majorat. O atenție deosebită a fost acordată acusticii. Insonorizarea habitaclului a permis reducerea semnificativă a nivelului de zgomot. Fațada centrală a planșei de bord include un ecran MediaNav Evolution poziționat mai sus, accesibil și ușor lizibil. Butoanele de comandă sunt dispuse sub forma unei claviaturi, dând astfel o notă modernă habitaclului. comenzile sistemului de climatizare automată amintesc prin forma lor rotundă de cele trei aeratoare dispuse în partea superioară a planșei de bord, volanul este reglabil în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm), permițând astfel șoferului să își ajusteze cea mai bună poziție de condus. Disponibil pe toate modelele gamei Dacia, acest volan cu patru brațe integrează în centru comanda claxonului.
Revenind la panoul de bord se observă clar existența a trei aeratoare în zona centrală, și două laterale, detalaiu menit să optimizeze repartizarea aerului rece sau clad, după dorință, în habitaclu.
În materie de motorizări noul Duster este echipat cu motoarele pe benzină SCe 115 (în versiunea 4X2) și TCe 125 (în versiunile 4X2 și 4X4) asociate cu o cutie de viteze manuală. În ceea ce privește oferta diesel, modelul propune blocul dCi 90 CP în versiunea 4X2 și dCi 110 CP în versiunile 4X2 și 4X4, combinate cu o cutie de viteze manuală. Motorul dCi 110 CP (în cazul versiunii 4X2) poate fi echipat cu cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC. Nu există deocamdată opțiunea de a combina cutia automată cu tracțiunea integrală.
Oficialii Dacia și Renault s-au abținut să menționeze prețul cu care Dacia Duster 2 va ajunge pe piață, însă, conform unor informații neoficiale, acesta va fi , în varianta de bază, cu doar câteva sute de euro mai mare decât cel al generației existente.,Informații exacte despre preț vom afla spre finalul anului 2017 sau chiar la începutul lui 2018 când vor fi deschise caietele de comenzi.
Corespondență de la Frankfurt.
Citește și:
A început expoziția auto de la Frankfurt, cu noua Dacia Duster printre vedete
Frankfurt Motor Show, între nebunia SUV și absența unor mărci importante