Dacia Duster a cucerit Europa. Noua variantă a primit distincția de „Cea mai bună mașină a anului”

dacia

SURSA FOTO: Dreamstime

Noua variantă a Dacia Duster a fost recunoscută drept „Cea mai bună mașină a anului” de către publicația britanică Carbuyer, marcând un succes semnificativ pentru brandul românesc.

„Cea mai bună mașină a anului”

Publicația britanică Carbuyer a declarat noua variantă a Dacia Duster ca fiind „Cea mai bună mașină a anului” .

Juriul a fost extrem de impresionat de modul în care Dacia a reușit să evolueze acest mic SUV, care se află acum la a treia generație, depășind astfel imaginea sa de vehicul ieftin.

Îmbunătățirile aduse tehnologiei, introducerea motoarelor electrificate și un design inteligent au fost aspecte esențiale apreciate de experți.

Nu este prima distincție pentru Dacia Duster

Dacia Duster a mai obținut această distincție și în anul 2013, când a fost lansată prima sa generație. Carbuyer este o revistă electronică dedicată consumatorilor, oferind informații relevante, recenzii și sfaturi utile pentru cei care doresc să achiziționeze un automobil în Marea Britanie.

Piața britanică joacă un rol crucial pentru Dacia, brand care a reușit să vândă peste 100.000 de modele Duster în Regatul Unit de la lansarea sa, conform datelor.

Această performanță subliniază nu doar popularitatea modelului, ci și angajamentul Dacia de a oferi clienților un SUV accesibil, care să nu facă compromisuri în ceea ce privește calitatea și tehnologia.

Astfel, recunoașterea Dacia Duster de către Carbuyer nu doar că reflectă excelența în design și inovație, dar și consolidarea brandului pe o piață extrem de competitivă.

Dacia Duster

Despre noua variantă a Daciei Duster

Noua variantă a Dacia Duster a fost lansată cu trei motoare, toate în versiuni hibride, fie cu GPL, fie cu benzină-electric, marcând eliminarea motorului diesel din oferta sa europeană. În afară de motorul 1.0 ECO-G, care funcționează atât cu benzină, cât și cu GPL, celelalte două motorizări sunt noutăți pentru Dacia.

Primul dintre acestea este motorul 1.2 TCE de 130 CP, un mild-hybrid preluat din gama Renault, având o arhitectură pe 48 de volți care permite reîncărcarea bateriei Li-Ion de aproape 1 kWh în timpul frânării. Această energie stocată este utilizată pentru a ajuta la pornirea de pe loc și pentru a oferi un surplus de putere la accelerație.

Motorul este disponibil doar cu o cutie manuală cu șase trepte și poate fi echipat cu tracțiune integrală, având o configurație diferită pentru a favoriza cuplul la viteze reduse.

Cel de-al doilea motor, 1.6 Hybrid 140, provine de asemenea din gama Renault, fiind similar cu cel de pe modelul Jogger, dar cu o putere ușor redusă.

Acesta are o putere totală de 141 CP, combinând un motor termic de 1.6 litri (95 CP) cu un motor electric care adaugă 49 CP. Bateria de 1,2 kWh la 230 V permite rularea electrică pe distanțe scurte și contribuie la un consum mai redus de carburant.