Dincolo de prețul încă foarte redus prin comparație cu orice vehicul similar, a doua generație a SUV-ului produs la Mioveni surprinde printr-un design mai modern, o dinamică îmbunătățită și echipamente cu adevărat utile.
Rețeta Dacia este foarte clară pentru toți cei care au avut curiozitatea de a căuta informații exacte despre modelele companiei: strictul necresar „asezonat” cu echipamentele care permit menținerea unui preț redus. Acesta este motivul pentru care în mașinile mărcii nu găsești head-up display, tempomat adaptiv sau alte extravaganțe de care sunt pline alte automobile cu prețuri mult mai mari. Cu toate acestea, marca românească deținută de grupul francez Renault a reușit să doteze a doua generație Duster cu noi sisteme utile și perfomante. Astfel, în funcție de varianta de echipare, clienții pot opta pentru asistență pentru urcarea și coborârea suprafețelor înclinate (HSA, HDC), avertizor pentru „unghi mort”, MediaNav Evolution, aer condiționat manual sau automat și chiar un set de camere video care asigură vizibilitatea în jurul vehiculului. Desigur, toate acestea au un preț, însă orice comparație „mere cu mere” poate demonstra că nu există pe piață un alt SUV sau crossover compact care să ofere dotări similare la același preț.
Comportament rutier îmbunătățit
Testat de Capital în Grecia, noul Duster și-a demonstrat cu prisosință evoluția. Atât pe autostradă, cât și pe drumuri de munte pline de viraje, macadam sau chiar suprafețe neamenajate, mașina stă mai bine la toate capitolele decât generația anterioară. Zgomotul din habitaclu este redus considerabil, sistemul de direcție – electric de această dată – dă încredere șoferului chiar dacă este încă perfectibil, iar unghiurile de atac și degajare permit deplasarea pe orice fel de teren. Parbrizul, mai înclinat și mai gros, estompează și el zgomotele din exterior și asigură un spațiu crescut în habitaclu, însă, în același timp, reduce vizibilitatea. Faptul că volanul poate fi reglat acum pe două axe, sistemul audio are satelit lângă volan, iar ecranul sistemului multimedia este orientat către șofer asigură o ergonomie mai bună pentru șofer. Și, dacă tot vorbim de ergonomie, este mai greu de înțeles de ce, deși pe volan există multe spații libere, inginerii au decis să păstreze comenzile audio într-o zonă alăturată.
Cum Dacia a dovedit că, de-a lungul timpului, a învățat din greșelile evidențiate de jurnaliști în timpul testelor – să menționăm doar mutarea butoanelor de acționare a geamurilor electrice de pe consola centrală pe uși, mutarea MediaNav mai sus, sau schimbarea unui simplu arc în zona capacului pentru alimentare – ne așteptăm ca, în viitor, parbrizul să fie ceva mai înalt, iar comenzile sistemului audio să ajungă acolo unde trebuie.
Deși la capitolele motorizare și transmisie nu s-a modificat nimic față de facelift-ul generației anterioare și că tot nu a fost găsită soluția tehnică rezonabilă pentru a monta cutia automată pe versiunile cu tracțiune integrală, Dacia Duster rămâne un etalon în privința raportului dotări/preț. În România clienții trebuie să plătească minimum 13.250 de euro pentru cel mai ieftin model disponibil (Essential, 1.6 SCe – 115 CP, 4×2), în timp ce versiunea de top (Prestige, 1.5 dCi – 110 CP, 4×4) costă 18.750 de euro. Dacă adăugați și opționale precum culoarea Orange Atacama (300 euro), tapițerie din piele (500 euro), avertizor pentru unghi mort (200 euro), camera Multiview (250 euro) sau card de acces (200 euro) puteți ajunge la pragul de 20.000 de euro. Trebuie menționat însă că, în această perioadă, Dacia oferă – ca primă acțiune de comerț online – ediția specială Duster ONE cu un preț de 18.750 de euro. Mai multe detalii despre prețurile Daciei Duster puteți găsi pe www.capital.ro
Caracteristici tehnice Dacia Duster:
Motor TCe 125
Capacitate cilindrică 1.197 cmc
Putere 125 CP
Combustibil benzină
Viteza maximă 177 km/h
Accelerație 0-100 km/h 10.4 sec.
Consum mediu 6.2 l/100 km
Emisii CO2 138 g/km
Preț 14.550 euro
Citește și:
Noua Dacia Duster, dincolo de prestațiile îmbunătățite: Surprize la capitolul preț