Dacia Duster în acţiune

Varianta sportivă a viitorului SUV Dacia şi-a făcut deja apariţia pe un circuit de competiţie. Inginerii de la Renault Sport alături de pilotul Alain Prost au testat modelul în luna noiembrie pe traseul de la Val Torens, unde va avea loc pe 5 decembrie prima etapă a Cupei Andros.   Conform organizatorilor, o probă competiţională a Trophee Andros este compusă din două zile de curse. În prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte), urmate de manşe

Varianta sportivă a viitorului SUV Dacia şi-a făcut deja apariţia pe un circuit de competiţie. Inginerii de la Renault Sport alături de pilotul Alain Prost au testat modelul în luna noiembrie pe traseul de la Val Torens, unde va avea loc pe 5 decembrie prima etapă a Cupei Andros.

 

Conform organizatorilor, o probă competiţională a Trophee Andros este compusă din două zile de curse. În prima zi, se fac teste cronometrate (nu se vor acorda puncte), urmate de manşe de calificare. Vehiculele (4 vehicule pentru fiecare cursă) se vor lansa în 4 ture cronometrate. Timpii cumulaţi în cele 4 ture stabilesc câştigătorul manşei. Doar cursa cea mai bună din două se ia lua în calcul. Performanţele obţinute în cadrul acestor manşe vor conduce la formarea unui clasament reprezentând 80% din punctajul final, în funcţie de care se va stabili baremul de plecare în finale. În cea de-a doua zi, ziua finalelor, se vor organiza curse cu zece maşini în formaţie, pe zece ture reprezentând 20% din punctajul total.

Trofeul Andros a luat fiinţă în 1990. Acest campionat pe gheaţă combină performanţele de viteză cu spectacolul, în cadrul mai multor categorii de probe. Dacia Duster va participa la categoria Silhouette. În funcţie de regulamentul de concurs al fiecărei probe, caroseria vehiculului de competiţie va trebui să se apropie de varianta unui vehicul deja comercializat pe piaţă sau care urmează să fie comercializat. Majoritatea elementelor prezente pe acest vehicul de competiţie sunt stabilite de regulamentul de concurs: şasiu tubular, 4 roţi motoare şi directoare, un motor V6 3l 340 CP, o cutie de viteze cu 6 rapoarte şi pneuri Continental Ice Racing Contact.

Printre vehiculele cu care va concura Dacia Duster se numără Skoda Fabia, Renault Clio III, BMW Seria 1, Toyota Auris, Fiat Stilo, Kia Rio şi Citroen C4.

Programul competiţiei: 5-6.12.2009 – Val Torens, 12-13.12.2009 – Andorre, 18-19.12.2009 – Alpes d’Huez, 8-9.01.2010 – Isola 2000, 15-16.01.2010 – Lans en Vercors, 23-24.01.2010 – Saint Die des Vosges, 29-30.01.2010 – Finala de la  Clermont/Superbesse.

FIŞA TEHNICĂ A VEHICULULUI DE COMPETIŢIE DACIA DUSTER

ŞASIU
Tubular, din oţel
Suspensii cu două braţe triunghiulare

MOTOR
VQ 30 al Alianţei Renault Nissan
Dispunere centrală în partea din spate
6 cilindri dispuşi în V
24 de supape
Cilindree (cm³): 2 987
Alezaj x cursă (mm): 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP): 257 (350)
Regim putere maximă (rot/min): 7 500
Cuplu maxim Nm CEE: 360
Regim cuplu maxim (rot/min): 5 500

TRANSMISIE
Cutie de viteze secvenţială SADEV cu 6 rapoarte

SISTEM DE FRĂNARE
Frâne faţă (ø în mm – tip) 260 – oţel ventilat
Frâne spate (ø în mm – tip) 265 – oţel

ROŢI
5.5’’ x 16’’ magneziu
Pneuri Continental Racing Contact2

DIMENSIUNI / MASE
Lungime: 4 001 mm
Lăţime: 1 900 mm
Punte faţă/spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Greutate: 950 kg
Rezervor carburant (L) 25